current-image

  • O Regulatoru
    • Statut
    • Organizaciona struktura
    • Savet
    • Rukovodstvo
    • Informator
    • Izveštaji o radu
    • Finansijski plan
    • Finansijski izveštaji
    • Planovi rada
    • Međunarodna saradnja
    • Često postavljena pitanja
      • Opšta pitanja
      • VAS usluge
      • Radiofrekvencijski (RF) spektar
    • Korisni linkovi
  • Elektronske komunikacije
    • Regulativa - Elektronske komunikacije
      • Zakoni - Elektronske komunikacije
      • Podzakonski akti - Elektronske komunikacije
      • Plan namene i planovi raspodele
      • Plan numeracije
      • Koordinacioni sporazumi
      • Strategije, studije i smernice
      • Ostala opšta akta
    • Tržište
      • Analize tržišta
        • Veleprodajno tržište središnjeg pristupa
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u mobilnoj mreži
        • Ostala tržišta
          • Veleprodajno tržište visokokvalitetnog pristupa
          • Veleprodajno tržište originacije poziva u fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište pristupa fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište distribucije medijskih sadržaja
          • Maloprodajno tržište javno dostupne fiksne telefonske usluge
        • Odluke o određivanju relevantnih tržišta i zaključci o usvajanju izveštaja
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u fiksnoj mreži
        • Veleprodajno tržište lokalnog pristupa elementima mreže
      • Standardne ponude
      • Mišljenja revizora
      • WACC studije - Elektronske komunikacije
      • Godišnji pregledi tržišta
      • Kvartalni pregledi tržišta
      • Regulacija cena vezanih usluga
    • Radiofrekvencijski spektar
      • Radio-komunikacije
        • Radio-difuzija
        • Digitalna televizija DVB-T2
        • Digitalni radio T-DAB+
        • Analogni radio FM
        • Radio-stanice u javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice u privatnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice na brodu i drugom plovilu
        • Radio-stanice na vazduhoplovu
        • Radio-stanice na lokomotivi
        • Fiksne radio-komunikacije
        • Satelitske radio-komunikacije
          • Fiksne satelitske veze
          • Mobilne satelitske veze
          • SNG
        • Amaterska radio-služba
          • Radioamaterska licenca
          • Dozvola za radioamatersku stanicu
          • CEPT i HAREC
          • Strani državljani
        • Radiodeterminacijska služba
        • Javne komunikacione mreže
        • Privatne komunikacione mreže
        • Uređaji kratkog dometa (SRD)
        • Oprema za proizvodnju programa i organizaciju specijalnih događaja
          • PMSE
          • PMR
      • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra po režimu opšteg ovlašćenja
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra za posebne namene
      • Evidentiranje korišćenja radiofrekvencijskog spektra
      • Kontrola radiofrekvencijskog spektra
        • Galerija slika
          • Daljinski upravljane kontrolno-merne stanice
          • Kompaktne daljinski upravljane merne stanice
          • Kontrolno-merni centri
          • Merna vozila
          • Senzorske stanice
          • Prenosna oprema
      • Tehnički pregled radio-stanica
      • Prijava smetnji
      • Baza podataka o korišćenju radiofrekvencijskog spektra
      • Uputstva i obrasci
        • Uputstva i obrasci za dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Obrasci i uputstvo za podnošenje prijava za evidentiranje radio-stanice u radiofrekvencijskim opsezima koji se koriste po režimu opšteg ovlašćenja
        • Uputstva za tehnički pregled radio-stanica
        • Lista angažovanih lica
        • Tehničko uputstvo o postupanju prilikom izdavanja pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija za VHF FM radio-difuzne stanice i korišćenje sistema radio podataka – RDS
        • Uputstva za izradu projektne dokumentacije
    • Mreže i usluge
      • Za korisnike
        • Kontrola kvaliteta usluga
        • Numeracija
        • Prenos broja
        • Univerzalni servis
        • Roming
        • Alati za korisnike
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža
        • Otvoreni pristup internetu
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga
      • Za operatore i pružaoce usluga
        • Uputstva, obrasci i izveštaji
          • Obaveštenje o obavljanju delatnosti elektronskih komunikacija
          • Zahtev za izdavanje numeracije
          • Uputstvo za međunarodno povezivanje
          • Izveštaji koje dostavljaju operatori i pružaoci usluga
          • Godišnji izveštaji o parametrirma kvaliteta
          • Upitnici sa listom indikatora
            • Godišnji izveštaji - tehnički deo
            • Godišnji izveštaji - finansijski deo
          • Kvartalni izveštaji
        • Godišnje naknade
          • Naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija
          • Naknade za korišćenje numeracije
        • Kontrola kvaliteta usluga operatora i pružaoca usluga
        • Stručni nadzor operatora i pružaoca usluga
        • Numeracija za pružaoce usluga
        • Prenos broja za pružaoce usluga
        • Univerzalni servis za pružaoce usluga
        • Infrastruktura za zajedničko korišćenje
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža za operatore
        • Otvoreni pristup internetu pružalaca usluga
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga za operatore
      • Radio-oprema
  • Poštanske usluge
    • Regulativa
      • Zakon o poštanskim uslugama
      • Podzakonski akti
      • Međunarodna akta
      • Strategije - poštanske usluge
    • Registar - poštanske usluge
    • Opšti uslovi i Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
      • Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
        • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
        • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
      • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Za korisnike poštanskih usluga
      • Cene usluga poštanskih operatera
      • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Za poštanske operatore
      • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
      • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
      • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
      • Podnošenje izveštaja
    • Univerzalna poštanska usluga
      • Regulatorni izveštaji
      • WACC studije
      • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Tržište poštanskih usluga
      • Kvartalni podaci – poštanske usluge
      • Studije i istraživanja
      • Godišnji pregled tržišta
    • Česta pitanja i odgovori
    • Inovacije i informacije
  • Informaciona bezbednost
    • Zakoni - Informaciona bezbednost
    • Podzakonski akti - Informaciona bezbednost
    • Strategije, studije i smernice iz oblasti informacione bezbednosti
  • Kontakt
  • Korisni linkovi
  • Prigovori na rad operatora
  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt
  • Prigovori na rad operatora
  • Registar

Pretraga

Česta pitanja i odgovori

Ratel / Poštanske usluge / Česta pitanja i odgovori

Poštanske usluge

Poštanske usluge

    • Zakon o poštanskim uslugama
    • Podzakonski akti
    • Međunarodna akta
    • Strategije - poštanske usluge
  • Registar - poštanske usluge
      • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
      • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
    • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Cene usluga poštanskih operatera
    • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
    • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
    • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
    • Podnošenje izveštaja
    • Regulatorni izveštaji
    • WACC studije
    • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Kvartalni podaci – poštanske usluge
    • Studije i istraživanja
    • Godišnji pregled tržišta
  • Česta pitanja i odgovori
  • Inovacije i informacije

PITANjE: Koji je postupak za dobijanje dozvole za obavljanje poštanskih usluga?

ODGOVOR: Potrebno je popuniti propisani obrazac Zahtev za izdavanje dozvole.

Obrasce Zahteva kao i detalje oko postupka za dobijanje dozvole za obavljanje poštanskih usluga možete pogledati i preuzeti na sledem linku https://www.ratel.rs/cyr/izdavanje-dozvola-za-obavljanje-postanskix-usluga-i-obrasci

RATEL je dužan da o urednom zahtevu za dodelu dozvole odluči u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva. Poštanski operator je dužan da RATEL-u uplati taksu za izdavanje dozvole po instrukcijama koje će mu biti dostavljene na mejl adresu nakon podnošenja Zahteva za dodelu dozvole.

PITANjE: Šta je univerzalna poštanska usluga?

ODGOVOR: Univerzalna poštanska usluga je usluga od opšteg ekonomskog interesa koja se obavlja u kontinuitetu na celokupnoj teritoriji Republike Srbije, u okviru propisanog kvaliteta, po pristupačnim cenama i pod jednakim uslovima za sve korisnike, bez diskriminacije. Koje poštanske usluge obuhvata univerzalna poštanska usluga možete pogledati na linku https://www.ratel.rs/cyr/za-korisnike-postanskix-usluga

PITANjE: Šta su rezervisane poštanske usluge?

ODGOVOR: Rezervisane poštanske usluge su deo univerzalne poštanske usluge poverene javnom poštanskom operatoru, odnosno Javnom preduzeću „Pošta Srbije”, Beograd. Koje poštanske usluge obuhvataju rezervisane poštanske usluge možete pogledati na linku https://www.ratel.rs/cyr/za-korisnike-postanskix-usluga

PITANjE: Šta je zabranjeno da se prenosi poštanskim kanalima?

ODGOVOR: Zabranjeno je slanje poštanskih pošiljaka koje sadrže:

·      opasne i štetne materije, kao i predmete koji mogu ugroziti zdravlje i život ljudi i oštetiti druge poštanske pošiljke, osim materija u vezi sa kojima je postupanje uređeno posebnim zakonom, međunarodnom konvencijom i drugim međunarodnim aktima;

·    narkotike i psihotropne supstance, osim kada su pošiljalac i primalac ovlašćeni za njihov promet odnosno za njihovu upotrebu;

·     materijale pornografskog ili erotskog karaktera koji prikazuju seksualnu eksploataciju dece (dečiju pornografiju), odnosno seksualne radnje ljudi koje se odnose na životinje i nekrofiliju;

·        proizvode ili supstance koje mogu oštetiti druge poštanske pošiljke ili poštansku opremu zbog svoje prirode ili ambalaže, odnosno pakovanja;

·   novac, kovanice, novčanice, druge hartije od vrednosti, plemenite metale i vredne komade nakita, osim u vrednosnim pošiljkama;

·       žive životinje, osim životinja čiji je prijem i slanje uređen opštim uslovima operatora za obavljanje poštanskih usluga;

·       predmete čiji je uvoz zabranjen u državi u koju se šalje;

·       druge materije, odnosno predmete čije slanje je zabranjeno drugim propisima.

PITANjE: Na koji način i kome podneti reklamaciju ukoliko sam nezadovoljan obavljenom uslugom?

PITANjE: Koliki je iznos naknada štete koju poštanski operator mora isplatiti korisniku?

Za prouzrokovanu štetu koja je nastala u unutrašnjem poštanskom saobraćaju, poštanski operator je dužan da korisniku isplati naknadu štete i to:

1) za gubitak ili potpuno oštećenje vrednosne poštanske pošiljke – iznos označen na pošiljci i iznos naplaćene poštarine za tu pošiljku;

2) za gubitak ili pogrešnu isplatu uputnice – iznos u visini iznosa označenog na uputnici, uvećan za iznos naplaćene poštarine za prijem, prenos i isplatu uputnice;

3) za delimično oštećenje ili umanjenje sadržine vrednosne poštanske pošiljke – iznos u visini utvrđenog dela oštećenja ili umanjenja sadržine, s tim da iznos ne može biti veći od iznosa koji bi se isplatio na osnovu tačke 1) ovog stava;

4) za gubitak ili potpuno oštećenje registrovane poštanske pošiljke – desetostruki iznos naplaćene poštarine;

5) za delimično oštećenje ili umanjenje sadržine registrovane poštanske pošiljke – iznos u visini utvrđenog dela oštećenja ili umanjenja sadržine, s tim da iznos ne može biti veći od iznosa koji bi se isplatio na osnovu tačke 4) ovog stava;

6) za neizvršenu, nepotpuno ili pogrešno izvršenu poštansku uslugu registrovane poštanske pošiljke – trostruki iznos naplaćene poštarine;

7) za prekoračenje roka za uručenje registrovane poštanske pošiljke – dvostruki iznos naplaćene poštarine.

U slučaju pogrešno obračunate poštarine i za pogrešno isplaćen ili neisplaćen otkupni iznos, poštanski operator je u obavezi da korisniku isplati:

1) za više naplaćenu poštarinu – iznos više naplaćene poštarine;

2) za pogrešno isplaćen ili neisplaćen otkupni iznos – iznos u visini neisplaćenog otkupnog iznosa.

Prilikom obračuna naknade štete, na obračunati iznos, dodaje se i jedna povratna poštarina ukoliko je ista naplaćena prilikom vraćanja poštanske pošiljke pošiljaocu.

Naknada štete korisniku se može isplatiti po više osnova, s tim da ukupan iznos ne može biti veći od iznosa koji bi se isplatio, u slučaju gubitka pošiljke, potpunog oštećenja pošiljke ili pogrešne isplate poštanske uputnice.

Za prouzrokovanu štetu koja je nastala u međunarodnom poštanskom saobraćaju, poštanski operator odgovara u skladu sa međunarodnim aktima, u granicama utvrđene odgovornosti.

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge

PIB: 103986571 | Matični broj: 17606590

Palmotićeva 2 11103 Beograd, PAK 106306, Republika Srbija

Lokacija na mapi grada
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Pravno obaveštenje Politika privatnosti

© 2025 RATEL | Sva prava zadržana

Sajt www.ratel.rs koristi samo nužne kolačiće. Više o kolačićima pročitajte ovde.