current-image

  • O Regulatoru
    • Statut
    • Organizaciona struktura
    • Savet
    • Rukovodstvo
    • Informator
    • Izveštaji o radu
    • Finansijski plan
    • Finansijski izveštaji
    • Planovi rada
    • Međunarodna saradnja
    • Često postavljena pitanja
      • Opšta pitanja
      • VAS usluge
      • Radiofrekvencijski (RF) spektar
    • Korisni linkovi
  • Elektronske komunikacije
    • Regulativa - Elektronske komunikacije
      • Zakoni - Elektronske komunikacije
      • Podzakonski akti - Elektronske komunikacije
      • Plan namene i planovi raspodele
      • Plan numeracije
      • Koordinacioni sporazumi
      • Strategije, studije i smernice
      • Ostala opšta akta
    • Tržište
      • Analize tržišta
        • Veleprodajno tržište središnjeg pristupa
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u mobilnoj mreži
        • Ostala tržišta
          • Veleprodajno tržište visokokvalitetnog pristupa
          • Veleprodajno tržište originacije poziva u fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište pristupa fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište distribucije medijskih sadržaja
          • Maloprodajno tržište javno dostupne fiksne telefonske usluge
        • Odluke o određivanju relevantnih tržišta i zaključci o usvajanju izveštaja
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u fiksnoj mreži
        • Veleprodajno tržište lokalnog pristupa elementima mreže
      • Standardne ponude
      • Mišljenja revizora
      • WACC studije - Elektronske komunikacije
      • Godišnji pregledi tržišta
      • Kvartalni pregledi tržišta
      • Regulacija cena vezanih usluga
    • Radiofrekvencijski spektar
      • Radio-komunikacije
        • Radio-difuzija
        • Digitalna televizija DVB-T2
        • Digitalni radio T-DAB+
        • Analogni radio FM
        • Radio-stanice u javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice u privatnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice na brodu i drugom plovilu
        • Radio-stanice na vazduhoplovu
        • Radio-stanice na lokomotivi
        • Fiksne radio-komunikacije
        • Satelitske radio-komunikacije
          • Fiksne satelitske veze
          • Mobilne satelitske veze
          • SNG
        • Amaterska radio-služba
          • Radioamaterska licenca
          • Dozvola za radioamatersku stanicu
          • CEPT i HAREC
          • Strani državljani
        • Radiodeterminacijska služba
        • Javne komunikacione mreže
        • Privatne komunikacione mreže
        • Uređaji kratkog dometa (SRD)
        • Oprema za proizvodnju programa i organizaciju specijalnih događaja
          • PMSE
          • PMR
      • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra po režimu opšteg ovlašćenja
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra za posebne namene
      • Evidentiranje korišćenja radiofrekvencijskog spektra
      • Kontrola radiofrekvencijskog spektra
        • Galerija slika
          • Daljinski upravljane kontrolno-merne stanice
          • Kompaktne daljinski upravljane merne stanice
          • Kontrolno-merni centri
          • Merna vozila
          • Senzorske stanice
          • Prenosna oprema
      • Tehnički pregled radio-stanica
      • Prijava smetnji
      • Baza podataka o korišćenju radiofrekvencijskog spektra
      • Uputstva i obrasci
        • Uputstva i obrasci za dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Obrasci i uputstvo za podnošenje prijava za evidentiranje radio-stanice u radiofrekvencijskim opsezima koji se koriste po režimu opšteg ovlašćenja
        • Uputstva za tehnički pregled radio-stanica
        • Lista angažovanih lica
        • Tehničko uputstvo o postupanju prilikom izdavanja pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija za VHF FM radio-difuzne stanice i korišćenje sistema radio podataka – RDS
        • Uputstva za izradu projektne dokumentacije
    • Mreže i usluge
      • Za korisnike
        • Kontrola kvaliteta usluga
        • Numeracija
        • Prenos broja
        • Univerzalni servis
        • Roming
        • Alati za korisnike
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža
        • Otvoreni pristup internetu
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga
      • Za operatore i pružaoce usluga
        • Uputstva, obrasci i izveštaji
          • Obaveštenje o obavljanju delatnosti elektronskih komunikacija
          • Zahtev za izdavanje numeracije
          • Uputstvo za međunarodno povezivanje
          • Izveštaji koje dostavljaju operatori i pružaoci usluga
          • Godišnji izveštaji o parametrirma kvaliteta
          • Upitnici sa listom indikatora
            • Godišnji izveštaji - tehnički deo
            • Godišnji izveštaji - finansijski deo
          • Kvartalni izveštaji
        • Godišnje naknade
          • Naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija
          • Naknade za korišćenje numeracije
        • Kontrola kvaliteta usluga operatora i pružaoca usluga
        • Stručni nadzor operatora i pružaoca usluga
        • Numeracija za pružaoce usluga
        • Prenos broja za pružaoce usluga
        • Univerzalni servis za pružaoce usluga
        • Infrastruktura za zajedničko korišćenje
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža za operatore
        • Otvoreni pristup internetu pružalaca usluga
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga za operatore
      • Radio-oprema
  • Poštanske usluge
    • Regulativa
      • Zakon o poštanskim uslugama
      • Podzakonski akti
      • Međunarodna akta
      • Strategije - poštanske usluge
    • Registar - poštanske usluge
    • Opšti uslovi i Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
      • Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
        • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
        • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
      • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Za korisnike poštanskih usluga
      • Cene usluga poštanskih operatera
      • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Za poštanske operatore
      • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
      • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
      • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
      • Podnošenje izveštaja
    • Univerzalna poštanska usluga
      • Regulatorni izveštaji
      • WACC studije
      • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Tržište poštanskih usluga
      • Kvartalni podaci – poštanske usluge
      • Studije i istraživanja
      • Godišnji pregled tržišta
    • Česta pitanja i odgovori
    • Inovacije i informacije
  • Informaciona bezbednost
    • Zakoni - Informaciona bezbednost
    • Podzakonski akti - Informaciona bezbednost
    • Strategije, studije i smernice iz oblasti informacione bezbednosti
  • Kontakt
  • Korisni linkovi
  • Prigovori na rad operatora
  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt
  • Prigovori na rad operatora
  • Registar

Pretraga

VAS usluge

Ratel / O Regulatoru / Često postavljena pitanja / VAS usluge

Često postavljena pitanja

Često postavljena pitanja

  • Statut
  • Organizaciona struktura
  • Savet
  • Rukovodstvo
  • Informator
  • Izveštaji o radu
  • Finansijski plan
  • Finansijski izveštaji
  • Planovi rada
  • Međunarodna saradnja
    • Opšta pitanja
    • VAS usluge
    • Radiofrekvencijski (RF) spektar
  • Korisni linkovi

PITANjE: Da li je postoji kontrola potrošnje?

ODGOVOR: Operator javno dostupnih telefonskih usluga dužan je da, u skladu sa svojim tehničkim mogućnostima, pretplatniku omogući, na jednostavan način i bez naknade:  zabranu odlaznih poziva i slanja elektronskih poruka, kada mesečni troškovi tih usluga pređu unapred određeni iznos, i  zabranu određenih vrsta odlaznih poziva, kao i poziva ili slanja elektronskih poruka na određene vrste brojeva (član 114. ZEK).

PITANjE: Imam li pravo na listing?

ODGOVOR: Operator je dužan da pretplatniku, na njegov zahtev, izda račun koji sadrži detaljnu specifikaciju pruženih usluga sa obračunom zaduženja za svaku pojedinačnu uslugu, radi jednostavne provere i kontrole troškova pruženih usluga.

Podaci ne obuhvataju: podatke o pozivima koji su besplatni, pozive službama za hitne intervencije, kao ni podatke koji su nespojivi sa odredbama zakona kojim se reguliše zaštita podataka o ličnosti (član 112. ZEK).

PITANjE: Račun mi je uvećan po osnovu poruka vezanih za kratke brojeve, i operator mi je dao informaciju da se radi o usluzi sa dodatom vrednošću?

ODGOVOR: Usluge sa dodatom vrednošću (Value Added Services- VAS) mogu biti:  pristup i/ili isporuka sadržaja informativnog, obrazovnog ili zabavnog karaktera, naručivanje odnosno zakazivanje nekih usluga,  autorizacija pristupa, napredni komunikacioni servisi,  pristup nagradnim igrama, pitalicama i igrama na sreću, usluge vezane za elektronske i štampane medije i Internet, pristup i/ili isporuka sadržaja za odrasle, donacija koja se prikuplja u dobrotvorne ili humanitarne svrhe, i druge usluge.

Ne smatra se uslugom sa dodatom vrednošću: plaćanje roba i usluga (kupovina ulaznica, plaćanje parkinga, bankarskih i sličnih usluga u skladu sa propisima kojima se uređuje predmetna oblast, odnosno obligacioni odnosi), preko telefonskog računa, ako se plaćanje može obaviti i na drugi način.

Da bi ove usluge koristio, korisnik mora da se za njih prijavi kod operatora koji tu uslugu pruža. Obaveza operatora je da obavesti korisnika o uslovima korišćenja i ceni pružanja usluga. Između ostalog, korisnik mora da bude obavešten kako da se odjavi.Ove poruke šalju operatori usluga korišćenjem kratkih kodova koje dobijaju od operatora mobilne telefonije.

Korisnici treba da obrate pažnju na sledeće:

  1. Ukoliko dobiju poruku kojom se nudi neka usluga, a nisu se za tu uslugu prijavili, potrebno je da detaljno pogledaju sadržaj poruke, jer bi u njoj trebalo da bude informacija o načinu na koji mogu da se odjave i takve poruke više ne primaju za tu konkretnu uslugu.
  2. Ukoliko korisnik nastavi da dobija poruke, potrebno je da češće proverava stanje svog računa (a ne da čeka mesečni račun) i, ukoliko ne može sam da se odjavi od usluge, kontaktira mobilnog operatora, čiji je pretplatnik, kako bi saznao koji operator mu neželjene poruke šalje.

Pravilnikom o obavezama operatora usluga sa dodatom vrednošću bliže su uređene obaveze operatora koji pružaju uslugu sa dodatom vrednošću u pogledu objavljivanja detaljnog opisa i cene ukupne usluge, odnosno svih njenih sastavnih delova, oglašavanja usluge, načina obračuna i naplate usluge, načina obrade podataka o ličnosti, podataka o saobraćaju i podataka o lokaciji, kontrole nedozvoljenog sadržaja i rešavanja prigovora i zaštite interesa korisnika.

Operator usluge sa dodatom vrednošću je pravno lice koje pruža uslugu sa dodatom vrednošću korisniku usluge, a operator javne komunikacione mreže je pravno lice koje raspolaže javnom komunikacionom mrežom koje operatoru usluga sa dodatom vrednošću obezbeđuje tehničke uslove i/ili uslugu obračuna i naplate za pružanje usluge.

Operator usluge sa dodatom vrednošću i lice sa kojim on ima zaključen ugovor u obavezi da obezbede zaštitu korisnika usluge tako što će: dati jasne i nedvosmislene informacija o vrsti i sadržini usluge koja se pruža, ceni i načinu naplate usluge, oglašavanje usluge da sadrži jasne i transparentne informacije o pružaocu usluge, obezbediti da promotivne aktivnosti ni na koji način ne budu obmanjujuće niti da na bilo koji način dovode u zabludu potencijalne korisnike usluge, sadržina usluge da bude u skladu sa propisima u Republici Srbiji, obezbediti posebnu zaštitu dece itd.

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge

PIB: 103986571 | Matični broj: 17606590

Palmotićeva 2 11103 Beograd, PAK 106306, Republika Srbija

Lokacija na mapi grada
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Pravno obaveštenje Politika privatnosti

© 2025 RATEL | Sva prava zadržana

Sajt www.ratel.rs koristi samo nužne kolačiće. Više o kolačićima pročitajte ovde.