current-image

  • O Regulatoru
    • Statut
    • Organizaciona struktura
    • Savet
    • Rukovodstvo
    • Informator
    • Izveštaji o radu
    • Finansijski plan
    • Finansijski izveštaji
    • Planovi rada
    • Međunarodna saradnja
    • Često postavljena pitanja
      • Opšta pitanja
      • VAS usluge
      • Radiofrekvencijski (RF) spektar
    • Korisni linkovi
  • Elektronske komunikacije
    • Regulativa - Elektronske komunikacije
      • Zakoni - Elektronske komunikacije
      • Podzakonski akti - Elektronske komunikacije
      • Plan namene i planovi raspodele
      • Plan numeracije
      • Koordinacioni sporazumi
      • Strategije, studije i smernice
      • Ostala opšta akta
    • Tržište
      • Analize tržišta
        • Veleprodajno tržište središnjeg pristupa
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u mobilnoj mreži
        • Ostala tržišta
          • Veleprodajno tržište visokokvalitetnog pristupa
          • Veleprodajno tržište originacije poziva u fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište pristupa fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište distribucije medijskih sadržaja
          • Maloprodajno tržište javno dostupne fiksne telefonske usluge
        • Odluke o određivanju relevantnih tržišta i zaključci o usvajanju izveštaja
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u fiksnoj mreži
        • Veleprodajno tržište lokalnog pristupa elementima mreže
      • Standardne ponude
      • Mišljenja revizora
      • WACC studije - Elektronske komunikacije
      • Godišnji pregledi tržišta
      • Kvartalni pregledi tržišta
      • Regulacija cena vezanih usluga
    • Radiofrekvencijski spektar
      • Radio-komunikacije
        • Radio-difuzija
        • Digitalna televizija DVB-T2
        • Digitalni radio T-DAB+
        • Analogni radio FM
        • Radio-stanice u javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice u privatnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice na brodu i drugom plovilu
        • Radio-stanice na vazduhoplovu
        • Radio-stanice na lokomotivi
        • Fiksne radio-komunikacije
        • Satelitske radio-komunikacije
          • Fiksne satelitske veze
          • Mobilne satelitske veze
          • SNG
        • Amaterska radio-služba
          • Radioamaterska licenca
          • Dozvola za radioamatersku stanicu
          • CEPT i HAREC
          • Strani državljani
        • Radiodeterminacijska služba
        • Javne komunikacione mreže
        • Privatne komunikacione mreže
        • Uređaji kratkog dometa (SRD)
        • Oprema za proizvodnju programa i organizaciju specijalnih događaja
          • PMSE
          • PMR
      • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra po režimu opšteg ovlašćenja
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra za posebne namene
      • Evidentiranje korišćenja radiofrekvencijskog spektra
      • Kontrola radiofrekvencijskog spektra
        • Galerija slika
          • Daljinski upravljane kontrolno-merne stanice
          • Kompaktne daljinski upravljane merne stanice
          • Kontrolno-merni centri
          • Merna vozila
          • Senzorske stanice
          • Prenosna oprema
      • Tehnički pregled radio-stanica
      • Prijava smetnji
      • Baza podataka o korišćenju radiofrekvencijskog spektra
      • Uputstva i obrasci
        • Uputstva i obrasci za dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Obrasci i uputstvo za podnošenje prijava za evidentiranje radio-stanice u radiofrekvencijskim opsezima koji se koriste po režimu opšteg ovlašćenja
        • Uputstva za tehnički pregled radio-stanica
        • Lista angažovanih lica
        • Tehničko uputstvo o postupanju prilikom izdavanja pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija za VHF FM radio-difuzne stanice i korišćenje sistema radio podataka – RDS
        • Uputstva za izradu projektne dokumentacije
    • Mreže i usluge
      • Za korisnike
        • Kontrola kvaliteta usluga
        • Numeracija
        • Prenos broja
        • Univerzalni servis
        • Roming
        • Alati za korisnike
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža
        • Otvoreni pristup internetu
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga
      • Za operatore i pružaoce usluga
        • Uputstva, obrasci i izveštaji
          • Obaveštenje o obavljanju delatnosti elektronskih komunikacija
          • Zahtev za izdavanje numeracije
          • Uputstvo za međunarodno povezivanje
          • Izveštaji koje dostavljaju operatori i pružaoci usluga
          • Godišnji izveštaji o parametrirma kvaliteta
          • Upitnici sa listom indikatora
            • Godišnji izveštaji - tehnički deo
            • Godišnji izveštaji - finansijski deo
          • Kvartalni izveštaji
        • Godišnje naknade
          • Naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija
          • Naknade za korišćenje numeracije
        • Kontrola kvaliteta usluga operatora i pružaoca usluga
        • Stručni nadzor operatora i pružaoca usluga
        • Numeracija za pružaoce usluga
        • Prenos broja za pružaoce usluga
        • Univerzalni servis za pružaoce usluga
        • Infrastruktura za zajedničko korišćenje
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža za operatore
        • Otvoreni pristup internetu pružalaca usluga
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga za operatore
      • Radio-oprema
  • Poštanske usluge
    • Regulativa
      • Zakon o poštanskim uslugama
      • Podzakonski akti
      • Međunarodna akta
      • Strategije - poštanske usluge
    • Registar - poštanske usluge
    • Opšti uslovi i Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
      • Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
        • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
        • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
      • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Za korisnike poštanskih usluga
      • Cene usluga poštanskih operatera
      • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Za poštanske operatore
      • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
      • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
      • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
      • Podnošenje izveštaja
    • Univerzalna poštanska usluga
      • Regulatorni izveštaji
      • WACC studije
      • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Tržište poštanskih usluga
      • Kvartalni podaci – poštanske usluge
      • Studije i istraživanja
      • Godišnji pregled tržišta
    • Česta pitanja i odgovori
    • Inovacije i informacije
  • Informaciona bezbednost
    • Zakoni - Informaciona bezbednost
    • Podzakonski akti - Informaciona bezbednost
    • Strategije, studije i smernice iz oblasti informacione bezbednosti
  • Kontakt
  • Korisni linkovi
  • Prigovori na rad operatora
  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt
  • Prigovori na rad operatora
  • Registar

Pretraga

Prigovori korisnika poštanskih usluga

Ratel / Poštanske usluge / Za korisnike poštanskih usluga / Prigovori korisnika poštanskih usluga

Za korisnike poštanskih usluga

Za korisnike poštanskih usluga

    • Zakon o poštanskim uslugama
    • Podzakonski akti
    • Međunarodna akta
    • Strategije - poštanske usluge
  • Registar - poštanske usluge
      • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
      • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
    • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Cene usluga poštanskih operatera
    • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
    • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
    • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
    • Podnošenje izveštaja
    • Regulatorni izveštaji
    • WACC studije
    • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Kvartalni podaci – poštanske usluge
    • Studije i istraživanja
    • Godišnji pregled tržišta
  • Česta pitanja i odgovori
  • Inovacije i informacije

Postupak prigovora

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (u daljem tekstu: Regulator) je nadležno za posredovanje u rešavanju prigovora na rad operatora u oblasti poštanskih usluga, te korisnici mogu da podnose prigovore Regulatoru, pod uslovom da su prethodno podneli reklamaciju poštanskom operatoru.

Prvi korak – Podnošenje reklamacije poštanskom operatoru

Razlozi za podnošenje i dokumentacija

Reklamacija se podnosi u slučaju gubitka, oštećenja ili umanjenja sadržine poštanske pošiljke, prekoračenja roka za prenos i uručenje registrovane poštanske pošiljke, za neizvršenu, nepotpuno ili pogrešno izvršenu poštansku uslugu registrovane poštanske pošiljke, ili u slučaju pogrešno obračunate poštarine i za pogrešno isplaćen ili neisplaćen otkupni iznos. Reklamacija treba da sadrži jasan razlog podnošenja iste, broj poštanske pošiljke, ime, prezime i adresu pošiljaoca i primaoca, kao i podatke o vrednosti pošiljke i otkupnom iznosu, ukoliko je predmet reklamacije vrednosna ili otkupna pošiljka, kao i raspoloživu dokumentaciju (kao na primer: Potvrdu o prijemu pošiljke, Zapisnik o neispravnosti, , slike oštećenja i drugo).

Kontakti za reklamacije kod poštanskih operatora

Reklamacija se podnosi nadležnom poštanskom operatoru, a prema instrukcijama koje daje svaki poštanski operator.

Detalje u vezi sa instrukcijama možete potražiti na sajtu poštanskog operatora, u direktnom kontaktu sa zaposlenim u poslovnicama ili putem kontakt centra (Call centre) poštanskog operatora, odnosno u opštim uslovima koje možete pronaći na sajtu Regulatora na linku:

https://ratel.rs/cyr/opsti-uslovi-za-za-obavljanje-postanskix-usluga

Rok za podnošenje reklamacija

Korisnik, može izjaviti reklamaciju poštanskom operatoru u roku od 60 dana u unutrašnjem i u roku od šest meseci u međunarodnom poštanskom saobraćaju, računajući od narednog dana od dana predaje poštanske pošiljke.

U slučajevima oštećenja ili umanjenja poštanske pošiljke, korisnik može izjaviti reklamaciju poštanskom operatoru najkasnije narednog radnog dana od dana uručenja pošiljke.

Rok rešavanja reklamacija

Poštanski operator je dužan da se izjasni o osnovanosti reklamacije u unutrašnjem poštanskom saobraćaju u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije i da donese odluku o podnetoj reklamaciji u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije, dok odluku o osnovanosti reklamacije u međunarodnom poštanskom saobraćaju donosi u rokovima propisanim aktima Svetskog poštanskog saveza.

Za univerzalnu poštansku uslugu, nakon okončanog reklamacionog postupka, korisnik ima pravo da podnese prigovor poštanskom operatoru u roku od 15 dana od dana uručenja pisanog odgovora, koji je dužan da u roku od 15 dana od dana prijema prigovora odluči o prigovoru korisnika.

Drugi korak – Postupak kod Regulatora

Rok za podnošenje reklamacija

Protiv odluke o odbijanju reklamacije, korisnik poštanskih usluga može podneti prigovor Regulatoru u roku od 15 dana od dana prijema odluke, a zbog nedostavljanja odluke u roku od 90 dana od dana podnošenja reklamacije.

Potrebna dokumentacija

Pri podnošenju prigovora Regulatoru potrebno je priložiti podatke o pošiljci (broj poštanske pošiljke, ime i prezime i adresu pošiljaoca i primaoca), kao i drugu raspoloživu dokumentaciju (zapisnik o neispravnosti pošiljke, fotografije i sl.). Pored navedenog, u slučaju odbijanja reklamacije priložiti odluku poštanskog operatora, a u slučaju nedostavljanja odluke poštanskog operatora u propisanom roku potrebno je priložiti dokaz o podnetoj reklamaciji.

Adresa za prijem reklamacija

Upućivanjem prigovora (ili ličnim podnošenjem prigovora u pisarnici Regulatora), na adresu: Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge, Palmotićeva 2, 11103 Beograd, PAK 106306

Upućivanjem prigovora elektronskim putem preko internet šaltera na sajtu Regulatora direktan link ka internet šalteru gde se nalazi mesto za unos formulara za prigovor: https://portal.ratel.rs/cyr/complaint/ptt/form

Upućivanjem prigovora na elektronsku adresu: postanskotrziste@ratel.rs

Na internet stranici Regulatora www.ratel.rs link https://ratel.rs/cyr/regulativa možete naći potrebne propise: Zakon o poštanskim uslugama i druga odgovarajuća zakonska i podzakonska akta, ukoliko želite da se detaljnije informišete o nadležnostima Regulatora, kao i pravima i obavezama, kako korisnika, tako i operatora u oblasti poštanskih usluga.

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge

PIB: 103986571 | Matični broj: 17606590

Palmotićeva 2 11103 Beograd, PAK 106306, Republika Srbija

Lokacija na mapi grada
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Pravno obaveštenje Politika privatnosti

© 2025 RATEL | Sva prava zadržana

Sajt www.ratel.rs koristi samo nužne kolačiće. Više o kolačićima pročitajte ovde.