Издавање дозвола за обављање поштанских услуга и обрасци
Рател / Поштанске услуге / Зa поштанске операторе / Издавање дозвола за обављање поштанских услуга и обрасци

Регулатор издаје дозволе за обављање поштанских услуга, на основу Закона о поштанским услугама, и то:
- дозволу за обављање универзалне поштанске услуге на целокупној територији Републике Србије јавном поштанском оператору (раније посебна лиценца);
- дозволу за обављање једне или више услуге из опсега универзалне поштанске услуге на целокупној територији Републике Србије (раније лиценца);
- дозволу за обављање поштанске услуге изван опсега универзалне поштанске услуге (раније одобрење).
Захтев за доделу дозволе се подноси на обрасцу који прописује Регулатор и обавезно садржи следеће податке:
1. Податке о подносиоцу захтева, и то: пословно име, адреса седишта, ПИБ - порески идентификациони број, матични број, број телефона, адресу за пријем електронске поште и адресу интернет странице.
2. Податке за издавање дозволе, и то:
- спецификацију/врсте поштанских услуга за које се тражи дозвола;
- територију на којој ће се обављати поштанске услуге;
- временски период на који се захтева издавање дозволе;
- планирани датум почетка обављања поштанских услуга.
3. Податке о законском заступнику/овлашћеном пуномоћнику, и то: име и презиме, функција/радно место, број телефона и адреса за пријем електронске поште.
4. Списак обавезних прилога које треба доставити уз захтев, и то:
- Општи услови за обављање поштанских услуга;
- Ценовник поштанских услуга и услови за остваривање попуста(уколико поштански оператор одобрава попусте);
- Доказ о идентификационом знаку подносиоца захтева;
- Овлашћење за потписивање захтева.
Дозвола се може измeнити на захтев поштанског оператора (имаоца дозволе). Захтев за измену дозволе поштански оператор подноси на обрасцу Захтев за доделу измењене дозволе за обављање поштанских услуга.
Захтев за доделу измењене дозволе за обављање поштанских услуга
Преузмите документ
Регулатор је дужан да о уредном захтеву за доделу дозволе одлучи у року од 30 дана од дана подношења захтева, а уредност захтева се цени у складу са законом којим се уређује општи управни поступак.
Поштански оператор плаћа Регулатору таксу за издавање дозволе у висини од 18.200,00 динара и накнаду на име оперативних трошкова за обављање поштанских услуга, у износу који се утврђује на годишњем нивоу, решењем које доноси Регулатор (0,4% од оствареног прихода поштанског оператора од обављања поштанских услуга).
Дозвола за обављање универзалне поштанске услуге на целокупној територији Републике Србије јавном поштанском оператору се издаје на период од 15 година.
Дозвола за обављање једне или више услуге из опсега универзалне поштанске услуге на целокупној територији Републике Србије се издаје са роком важења до 10 година.
Дозвола за обављање поштанске услуге изван опсега универзалне поштанске услуге се издаје са роком важења до 10 година.
Ималац дозволе може да престане да користи дозволуи пре истека рока на који је дозвола издата, изузев јавног поштанског оператора, о чему је дужан да обавести Регулатора у року од 30 дана пре престанска обављања делатности и измири све преузете обавезе према корисницима, Регулатору и другим лицима.
Дозвола је непреносива.
Дозвола може бити одузета кориснику дозволе у следећим случајевима:
· ако је дозволу добио на основу неистинитих података, који су били од значаја за доношење одлуке;
· ако не обавља поштанске услуге у складу са законом, на начин и под условима утврђеним дозволом;
· ако и после писане опомене у року од 15 дана не измири обавезу према Регулатору, на име накнаде оперативних трошкова предвиђених законом којим се уређује област поштанских услуга;
· ако је противзаконитим обављањем делатности нанео штету општем интересу или проузроковао штету већих размера;
· ако није отпочео са обављањем поштанских услуга у року од 60 дана од дана добијања дозволе или је наступио прекид у обављању поштанских услуга у непрекидном трајању дуже од 12 месеци.
Регулатор доноси одлуке у складу са одредбама закона којим се уређује општи управни поступак.