
ПИТАЊЕ: Који је поступак за добијање дозволе за обављање поштанских услуга?
ОДГОВОР: Потребно је попунити прописани образац Захтев за издавање дозволе.
Обрасце Захтева као и детаље око поступка за добијање дозволе за обављање поштанских услуга можете погледати и преузети на следем линку https://www.ratel.rs/cyr/izdavanje-dozvola-za-obavljanje-postanskix-usluga-i-obrasci
РАТЕЛ је дужан да о уредном захтеву за доделу дозволе одлучи у року од 30 дана од дана подношења захтева. Поштански оператор је дужан да РАТЕЛ-у уплати таксу за издавање дозволе по инструкцијама које ће му бити достављене на мејл адресу након подношења Захтева за доделу дозволе.
ПИТАЊЕ: Шта је универзална поштанска услуга?
ОДГОВОР: Универзална поштанска услуга је услуга од општег економског интереса која се обавља у континуитету на целокупној територији Републике Србије, у оквиру прописаног квалитета, по приступачним ценама и под једнаким условима за све кориснике, без дискриминације. Које поштанске услуге обухвата универзална поштанска услуга можете погледати на линку https://www.ratel.rs/cyr/za-korisnike-postanskix-usluga
ПИТАЊЕ: Шта су резервисане поштанске услуге?
ОДГОВОР: Резервисане поштанске услуге су део универзалне поштанске услуге поверене јавном поштанском оператору, односно Јавном предузећу „Пошта Србије”, Београд. Које поштанске услуге обухватају резервисане поштанске услуге можете погледати на линку https://www.ratel.rs/cyr/za-korisnike-postanskix-usluga
ПИТАЊЕ: Шта је забрањено да се преноси поштанским каналима?
ОДГОВОР: Забрањенo је слање поштанских пошиљака које садрже:
· опасне и штетне материје, као и предмете који могу угрозити здравље и живот људи и оштетити друге поштанске пошиљке, осим материја у вези са којима је поступање уређено посебним законом, међународном конвенцијом и другим међународним актима;
· наркотике и психотропне супстанце, осим када су пошиљалац и прималац овлашћени за њихов промет односно за њихову употребу;
· материјале порнографског или еротског карактера који приказују сексуалну експлоатацију деце (дечију порнографију), односно сексуалне радње људи које се односе на животиње и некрофилију;
· производе или супстанце које могу оштетити друге поштанске пошиљке или поштанску опрему због своје природе или амбалаже, односно паковања;
· новац, кованице, новчанице, друге хартије од вредности, племените метале и вредне комаде накита, осим у вредносним пошиљкама;
· живе животиње, осим животиња чији је пријем и слање уређен општим условима оператора за обављање поштанских услуга;
· предмете чији је увоз забрањен у држави у коју се шаље;
· друге материје, односно предмете чије слање је забрањено другим прописима.
ПИТАЊЕ: На који начин и коме поднети рекламацију уколико сам незадовољан обављеном услугом?
ПИТАЊЕ: Колики је износ накнада штете коју поштански оператор мора исплатити кориснику?
За проузроковану штету која је настала у унутрашњем поштанском саобраћају, поштански оператор је дужан да кориснику исплати накнаду штете и то:
1) за губитак или потпуно оштећење вредносне поштанске пошиљке – износ означен на пошиљци и износ наплаћене поштарине за ту пошиљку;
2) за губитак или погрешну исплату упутнице – износ у висини износа означеног на упутници, увећан за износ наплаћене поштарине за пријем, пренос и исплату упутнице;
3) за делимично оштећење или умањење садржине вредносне поштанске пошиљке – износ у висини утврђеног дела оштећења или умањења садржине, с тим да износ не може бити већи од износа који би се исплатио на основу тачке 1) овог става;
4) за губитак или потпуно оштећење регистроване поштанске пошиљке – десетоструки износ наплаћене поштарине;
5) за делимично оштећење или умањење садржине регистроване поштанске пошиљке – износ у висини утврђеног дела оштећења или умањења садржине, с тим да износ не може бити већи од износа који би се исплатио на основу тачке 4) овог става;
6) за неизвршену, непотпуно или погрешно извршену поштанску услугу регистроване поштанске пошиљке – троструки износ наплаћене поштарине;
7) за прекорачење рока за уручење регистроване поштанске пошиљке – двоструки износ наплаћене поштарине.
У случају погрешно обрачунате поштарине и за погрешно исплаћен или неисплаћен откупни износ, поштански оператор је у обавези да кориснику исплати:
1) за више наплаћену поштарину – износ више наплаћене поштарине;
2) за погрешно исплаћен или неисплаћен откупни износ – износ у висини неисплаћеног откупног износа.
Приликом обрачуна накнаде штете, на обрачунати износ, додаје се и једна повратна поштарина уколико је иста наплаћена приликом враћања поштанске пошиљке пошиљаоцу.
Накнада штете кориснику се може исплатити по више основа, с тим да укупан износ не може бити већи од износа који би се исплатио, у случају губитка пошиљке, потпуног оштећења пошиљке или погрешне исплате поштанске упутнице.
За проузроковану штету која је настала у међународном поштанском саобраћају, поштански оператор одговара у складу са међународним актима, у границама утврђене одговорности.