current-image

  • O Regulatoru
    • Statut
    • Organizaciona struktura
    • Savet
    • Rukovodstvo
    • Informator
    • Izveštaji o radu
    • Finansijski plan
    • Finansijski izveštaji
    • Planovi rada
    • Međunarodna saradnja
    • Često postavljena pitanja
      • Opšta pitanja
      • VAS usluge
      • Radiofrekvencijski (RF) spektar
    • Korisni linkovi
  • Elektronske komunikacije
    • Regulativa - Elektronske komunikacije
      • Zakoni - Elektronske komunikacije
      • Podzakonski akti - Elektronske komunikacije
      • Plan namene i planovi raspodele
      • Plan numeracije
      • Koordinacioni sporazumi
      • Strategije, studije i smernice
      • Ostala opšta akta
    • Tržište
      • Analize tržišta
        • Veleprodajno tržište središnjeg pristupa
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u mobilnoj mreži
        • Ostala tržišta
          • Veleprodajno tržište visokokvalitetnog pristupa
          • Veleprodajno tržište originacije poziva u fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište pristupa fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište distribucije medijskih sadržaja
          • Maloprodajno tržište javno dostupne fiksne telefonske usluge
        • Odluke o određivanju relevantnih tržišta i zaključci o usvajanju izveštaja
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u fiksnoj mreži
        • Veleprodajno tržište lokalnog pristupa elementima mreže
      • Standardne ponude
      • Mišljenja revizora
      • WACC studije - Elektronske komunikacije
      • Godišnji pregledi tržišta
      • Kvartalni pregledi tržišta
      • Regulacija cena vezanih usluga
    • Radiofrekvencijski spektar
      • Radio-komunikacije
        • Radio-difuzija
        • Digitalna televizija DVB-T2
        • Digitalni radio T-DAB+
        • Analogni radio FM
        • Radio-stanice u javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice u privatnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice na brodu i drugom plovilu
        • Radio-stanice na vazduhoplovu
        • Radio-stanice na lokomotivi
        • Fiksne radio-komunikacije
        • Satelitske radio-komunikacije
          • Fiksne satelitske veze
          • Mobilne satelitske veze
          • SNG
        • Amaterska radio-služba
          • Radioamaterska licenca
          • Dozvola za radioamatersku stanicu
          • CEPT i HAREC
          • Strani državljani
        • Radiodeterminacijska služba
        • Javne komunikacione mreže
        • Privatne komunikacione mreže
        • Uređaji kratkog dometa (SRD)
        • Oprema za proizvodnju programa i organizaciju specijalnih događaja
          • PMSE
          • PMR
      • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra po režimu opšteg ovlašćenja
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra za posebne namene
      • Evidentiranje korišćenja radiofrekvencijskog spektra
      • Kontrola radiofrekvencijskog spektra
        • Galerija slika
          • Daljinski upravljane kontrolno-merne stanice
          • Kompaktne daljinski upravljane merne stanice
          • Kontrolno-merni centri
          • Merna vozila
          • Senzorske stanice
          • Prenosna oprema
      • Tehnički pregled radio-stanica
      • Prijava smetnji
      • Baza podataka o korišćenju radiofrekvencijskog spektra
      • Uputstva i obrasci
        • Uputstva i obrasci za dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Obrasci i uputstvo za podnošenje prijava za evidentiranje radio-stanice u radiofrekvencijskim opsezima koji se koriste po režimu opšteg ovlašćenja
        • Uputstva za tehnički pregled radio-stanica
        • Lista angažovanih lica
        • Tehničko uputstvo o postupanju prilikom izdavanja pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija za VHF FM radio-difuzne stanice i korišćenje sistema radio podataka – RDS
        • Uputstva za izradu projektne dokumentacije
    • Mreže i usluge
      • Za korisnike
        • Kontrola kvaliteta usluga
        • Numeracija
        • Prenos broja
        • Univerzalni servis
        • Roming
        • Alati za korisnike
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža
        • Otvoreni pristup internetu
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga
      • Za operatore i pružaoce usluga
        • Uputstva, obrasci i izveštaji
          • Obaveštenje o obavljanju delatnosti elektronskih komunikacija
          • Zahtev za izdavanje numeracije
          • Uputstvo za međunarodno povezivanje
          • Izveštaji koje dostavljaju operatori i pružaoci usluga
          • Godišnji izveštaji o parametrirma kvaliteta
          • Upitnici sa listom indikatora
            • Godišnji izveštaji - tehnički deo
            • Godišnji izveštaji - finansijski deo
          • Kvartalni izveštaji
        • Godišnje naknade
          • Naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija
          • Naknade za korišćenje numeracije
        • Kontrola kvaliteta usluga operatora i pružaoca usluga
        • Stručni nadzor operatora i pružaoca usluga
        • Numeracija za pružaoce usluga
        • Prenos broja za pružaoce usluga
        • Univerzalni servis za pružaoce usluga
        • Infrastruktura za zajedničko korišćenje
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža za operatore
        • Otvoreni pristup internetu pružalaca usluga
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga za operatore
      • Radio-oprema
  • Poštanske usluge
    • Regulativa
      • Zakon o poštanskim uslugama
      • Podzakonski akti
      • Međunarodna akta
      • Strategije - poštanske usluge
    • Registar - poštanske usluge
    • Opšti uslovi i Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
      • Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
        • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
        • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
      • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Za korisnike poštanskih usluga
      • Cene usluga poštanskih operatera
      • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Za poštanske operatore
      • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
      • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
      • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
      • Podnošenje izveštaja
    • Univerzalna poštanska usluga
      • Regulatorni izveštaji
      • WACC studije
      • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Tržište poštanskih usluga
      • Kvartalni podaci – poštanske usluge
      • Studije i istraživanja
      • Godišnji pregled tržišta
    • Česta pitanja i odgovori
    • Inovacije i informacije
  • Informaciona bezbednost
    • Zakoni - Informaciona bezbednost
    • Podzakonski akti - Informaciona bezbednost
    • Strategije, studije i smernice iz oblasti informacione bezbednosti
  • Kontakt
  • Korisni linkovi
  • Prigovori na rad operatora
  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt
  • Prigovori na rad operatora
  • Registar

Pretraga

Saopštenje za javnost

Ratel / Novosti / Saopštenje za javnost

Novosti

  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt

17.06.2008.

Saopštenje za javnost

Republička agencija za telekomunikacije (RATEL) je dana 16.6.2008. podnela tužbu Vrhovnom sudu Srbije radi poništaja rešenja Ministarstva za telekomunikacije i informatičko društvo broj 345-01-340/2008-01 od 12.06.2008. godine kojim Ministarstvo za telekomunikacije i informatičko društvo „preuzima na 120 dana, počev od 13. juna 2008. godine, izvršenje poslova koji su povereni Republičkoj agenciji za telekomunikacije, utvrđenih u članu 9. stav 1. Zakona o telekomunikacijama, uključujući i sva ovlašćenja predsednika i članova Upravnog odbora Republičke agencije za telekomunikacije u vršenju poverenih poslova“, kao i zahtev Vladi Republike Srbije za odlaganje izvršenja navedenog rešenja do pravnosnažnosti sudske odluke.

Republička agencija za telekomunikacije konstatuje da je Ministarstvo za telekomunikacije i informatičko društvo postupilo nezakonito kada je donelo ovo rešenje i to iz sledećih razloga:

  1. Agencija je, u skladu sa Zakonom o telekomunikacijama („Službeni glasnik RS“, br. 44/03 i 36/06, u daljem tekstu: Zakon):

    - osnovana kao samostalni pravni subjekt, radi obezbeđivanja uslova za efikasno sprovođenje i unapređivanje utvrđene politike u oblasti telekomunikacija u Republici Srbiji, i nezavisna je organizacija koja vrši javna ovlašćenja, odnosno funkcionalno je nezavisna od bilo kog državnog organa, kao i od svih organizacija i lica koja se bave telekomunikacionim mrežama, sredstvima ili uslugama (član 7. Zakona i tačka 4.1.1. Strategije razvoja telekomunikacija u Republici Srbiji od 2006. do 2010. godine, koju je donela Vlada Republike Srbije);
    -„sui generis organizacija, tzv. regulatorno telo na koje se ne mogu primeniti propisi o javnim agencijama“ (član 7. Zakona i Mišljenje Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo broj 011-00-863/2005-01 od 26.09.2005. godine);
    - predsednika i članove Upravnog odbora Agencije bira Narodna skupština Republike Srbije, na predlog Vlade (član 11. Zakona).

  2. Agencija obavlja poslove iz svoje nadležnosti kao poverene poslove, u skladu sa odredbom člana 9. stav 2. Zakona i saglasno članu 4. Zakona o državnoj upravi („Službeni glasnik RS“, br. 79/05 i 101/07 - u daljem tekstu: ZDU), jeste imalac javnih ovlašćenja.

  3. Odredbom člana 6. stav 1. tačka 7) Zakona propisano je ovlašćenje Ministarstva da vrši nadzor nad primenom ovog zakona i propisa donetih na osnovu njega.

  4. Ministarstvo je ovlašćeno da obavlja poslove inspekcijskog nadzora, što podrazumeva ispitivanje sprovođenja zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje fizičkih i pravnih lica i, zavisno od rezultata nadzora, izricanje mera na koje je ovlašćeno, saglasno zakonu koji uređuje državnu upravu i zakonu koji uređuje obrazovanje ministarstava, posebnih organizacija i utvrđuje njihov delokrug.

  5. Institut nadzora nad zakonitošću propisa imalaca javnih ovlašćenja (dakle, nije nadzor nad radom imalaca javnih ovlašćenja) uređen je odredbom člana 57. ZDU prema kojoj je, između ostalog, Ministarstvo dužno da Vladi (ukoliko imalac javnih ovlašćenja ne postupi po obrazloženom predlogu ministarstva kako da se propis usaglasi sa Ustavom ili zakonom), predloži donošenje rešenja kojim se poništava ili ukida propis imaoca javnih ovlašćenja ako on nije u saglasnosti sa drugim propisom ili opštim aktom Narodne skupštine ili Vlade. Ako propis nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom, ministarstvo je dužno da predloži Vladi da obustavi njegovo izvršenje i da pred Ustavnim sudom pokrene postupak za ocenu njegove ustavnosti ili zakonitosti.
U skladu sa navedenim činjenicama Ministarstvo za telekomunikacije i informatičko društvo prekršilo je svoja ovlašćenja time što je neovlašćeno donelo gore navedeno rešenje o preuzimanju poslova državne uprave poverenih Agenciji.

Prekoračenjem ovlašćenja i pokušajem preuzimanja nadležnosti, Agenciji je kao samostalnom, regulatornom telu u oblasti telekomunikacija naneta velika šteta, ne samo u zemlji, već i šire, iz razloga što Agencija svoj ugled gradi u zemljama u okruženju i zemljama Evropske unije, kao i u okvirima međunarodnih organizacija u oblasti telekomunikacija, čiji je punopravni član.

Prof. dr Jovan Radunović
Predsednik Upravnog odbora Republičke agencije za telekomunikacije

Podeli:

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge

PIB: 103986571 | Matični broj: 17606590

Palmotićeva 2 11103 Beograd, PAK 106306, Republika Srbija

Lokacija na mapi grada
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Pravno obaveštenje Politika privatnosti

© 2025 RATEL | Sva prava zadržana

Sajt www.ratel.rs koristi samo nužne kolačiće. Više o kolačićima pročitajte ovde.