current-image

  • O Regulatoru
    • Statut
    • Organizaciona struktura
    • Savet
    • Rukovodstvo
    • Informator
    • Izveštaji o radu
    • Finansijski plan
    • Finansijski izveštaji
    • Planovi rada
    • Međunarodna saradnja
    • Često postavljena pitanja
      • Opšta pitanja
      • VAS usluge
      • Radiofrekvencijski (RF) spektar
    • Korisni linkovi
  • Elektronske komunikacije
    • Regulativa - Elektronske komunikacije
      • Zakoni - Elektronske komunikacije
      • Podzakonski akti - Elektronske komunikacije
      • Plan namene i planovi raspodele
      • Plan numeracije
      • Koordinacioni sporazumi
      • Strategije, studije i smernice
      • Ostala opšta akta
    • Tržište
      • Analize tržišta
        • Veleprodajno tržište središnjeg pristupa
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u mobilnoj mreži
        • Ostala tržišta
          • Veleprodajno tržište visokokvalitetnog pristupa
          • Veleprodajno tržište originacije poziva u fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište pristupa fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište distribucije medijskih sadržaja
          • Maloprodajno tržište javno dostupne fiksne telefonske usluge
        • Odluke o određivanju relevantnih tržišta i zaključci o usvajanju izveštaja
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u fiksnoj mreži
        • Veleprodajno tržište lokalnog pristupa elementima mreže
      • Standardne ponude
      • Mišljenja revizora
      • WACC studije - Elektronske komunikacije
      • Godišnji pregledi tržišta
      • Kvartalni pregledi tržišta
      • Regulacija cena vezanih usluga
    • Radiofrekvencijski spektar
      • Radio-komunikacije
        • Radio-difuzija
        • Digitalna televizija DVB-T2
        • Digitalni radio T-DAB+
        • Analogni radio FM
        • Radio-stanice u javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice u privatnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice na brodu i drugom plovilu
        • Radio-stanice na vazduhoplovu
        • Radio-stanice na lokomotivi
        • Fiksne radio-komunikacije
        • Satelitske radio-komunikacije
          • Fiksne satelitske veze
          • Mobilne satelitske veze
          • SNG
        • Amaterska radio-služba
          • Radioamaterska licenca
          • Dozvola za radioamatersku stanicu
          • CEPT i HAREC
          • Strani državljani
        • Radiodeterminacijska služba
        • Javne komunikacione mreže
        • Privatne komunikacione mreže
        • Uređaji kratkog dometa (SRD)
        • Oprema za proizvodnju programa i organizaciju specijalnih događaja
          • PMSE
          • PMR
      • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra po režimu opšteg ovlašćenja
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra za posebne namene
      • Evidentiranje korišćenja radiofrekvencijskog spektra
      • Kontrola radiofrekvencijskog spektra
        • Galerija slika
          • Daljinski upravljane kontrolno-merne stanice
          • Kompaktne daljinski upravljane merne stanice
          • Kontrolno-merni centri
          • Merna vozila
          • Senzorske stanice
          • Prenosna oprema
      • Tehnički pregled radio-stanica
      • Prijava smetnji
      • Baza podataka o korišćenju radiofrekvencijskog spektra
      • Uputstva i obrasci
        • Uputstva i obrasci za dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Obrasci i uputstvo za podnošenje prijava za evidentiranje radio-stanice u radiofrekvencijskim opsezima koji se koriste po režimu opšteg ovlašćenja
        • Uputstva za tehnički pregled radio-stanica
        • Lista angažovanih lica
        • Tehničko uputstvo o postupanju prilikom izdavanja pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija za VHF FM radio-difuzne stanice i korišćenje sistema radio podataka – RDS
        • Uputstva za izradu projektne dokumentacije
    • Mreže i usluge
      • Za korisnike
        • Kontrola kvaliteta usluga
        • Numeracija
        • Prenos broja
        • Univerzalni servis
        • Roming
        • Alati za korisnike
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža
        • Otvoreni pristup internetu
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga
      • Za operatore i pružaoce usluga
        • Uputstva, obrasci i izveštaji
          • Obaveštenje o obavljanju delatnosti elektronskih komunikacija
          • Zahtev za izdavanje numeracije
          • Uputstvo za međunarodno povezivanje
          • Izveštaji koje dostavljaju operatori i pružaoci usluga
          • Godišnji izveštaji o parametrirma kvaliteta
          • Upitnici sa listom indikatora
            • Godišnji izveštaji - tehnički deo
            • Godišnji izveštaji - finansijski deo
          • Kvartalni izveštaji
        • Godišnje naknade
          • Naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija
          • Naknade za korišćenje numeracije
        • Kontrola kvaliteta usluga operatora i pružaoca usluga
        • Stručni nadzor operatora i pružaoca usluga
        • Numeracija za pružaoce usluga
        • Prenos broja za pružaoce usluga
        • Univerzalni servis za pružaoce usluga
        • Infrastruktura za zajedničko korišćenje
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža za operatore
        • Otvoreni pristup internetu pružalaca usluga
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga za operatore
      • Radio-oprema
  • Poštanske usluge
    • Regulativa
      • Zakon o poštanskim uslugama
      • Podzakonski akti
      • Međunarodna akta
      • Strategije - poštanske usluge
    • Registar - poštanske usluge
    • Opšti uslovi i Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
      • Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
        • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
        • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
      • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Za korisnike poštanskih usluga
      • Cene usluga poštanskih operatera
      • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Za poštanske operatore
      • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
      • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
      • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
      • Podnošenje izveštaja
    • Univerzalna poštanska usluga
      • Regulatorni izveštaji
      • WACC studije
      • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Tržište poštanskih usluga
      • Kvartalni podaci – poštanske usluge
      • Studije i istraživanja
      • Godišnji pregled tržišta
    • Česta pitanja i odgovori
    • Inovacije i informacije
  • Informaciona bezbednost
    • Zakoni - Informaciona bezbednost
    • Podzakonski akti - Informaciona bezbednost
    • Strategije, studije i smernice iz oblasti informacione bezbednosti
  • Kontakt
  • Korisni linkovi
  • Prigovori na rad operatora
  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt
  • Prigovori na rad operatora
  • Registar

Pretraga

Saopštenje BEREC-a o nezavisnosti regulatornih tela

Ratel / Novosti / Saopštenje BEREC-a o nezavisnosti regulatornih tela

Novosti

  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt

18.11.2012.

Saopštenje BEREC-a o nezavisnosti regulatornih tela

Telo evropskih regulatora za elektronske komunikacije (Body of European Regulators for Electronic Communications – BEREC) zabrinuto je zbog uticaja određenih nacionalnih zakonodavnih inicijativa na efikasnost regulatornog tela za oblast elektronskih komunikacija u obavljanju regulatornih funkcija i, samim tim, na njegovu nezavisnost.

Prema evropskom pravu, zemlje članice su dužne da obezbede da zadatke dodeljene nacionalnim regulatornim telima obavljaju kompetentna tela, kao i da nacionalna regulatorna tela raspolažu odgovarajućim resursima, kako finansijskim tako i ljudskim, za obavljanje pomenutih zadataka. Osim toga, zemlje članice su dužne da garantuju nezavisnost nacionalnih regulatornih telatako što će obezbediti da regulator bude pravno i funkcionalno nezavisan od učesnika na tržištu. 2009. godine, evropski zakonodavac je čak ojačao ovaj strukturni uslov uvođenjem dodatnih instrumenata, da bi se obezbedila nezavisnost nacionalnih regulatornih tela kako od učesnika na tržištu, tako i od svih nacionalnih institucija, time pokazavši da je ovaj prerogativ od suštinskog značaja u obezbeđivanju efikasne primene regulatornog okvira. Iako regulatorni okvir priznaje legitimitet nazora aktivnosti nacionalnih regulatornih tela u skladu sa nacionalnim ustavnim pravom, član 3.3a Okvirne direktive izričito zabranjuje da nacionalna regulatorna tela traže ili primaju instrukcije u vezi sa svojim regulatornim zadacima od nekog drugog tela.

BEREC stoga sa velikom zabrinutošću uočava da se u nekim državama članicama javljaju inicijative čiji bi rezultat bio oduzimanje nadležnosti nacionalnim regulatornim telima u jednom delu regulatornih zadataka koji postaju direktne funkcije Vlade.

Ovaj zabrinjavajući trend, u suprotnosti sa slovom i duhom direktiva koje se odnose na ovaj sektor, ugrožava rezultate koje su nezavisni regulatori, primenom aktuelnog institucionalnog okvira, postigli na polju unapređenja konkurencije i zaštite korisnika na tržištima elektronskih komunikacija.

Svakako, oduzimanje i urušavanje sektorskih nadležnosti nacionalnih regulatornih tela, kao i zadiranje u iste, neminovno bi umanjilo sposobnost regulatora da adekvatno reaguju na probleme u vezi sa konkurencijom koji se jave na regulisanim tržištima, time ugrožavajući investicije u ovom sektoru, kao i interes evropskih građana. Ovo bi ugrozilo rezultate koje su nacionalna regulatorna tela ostvarila, bilo samostalno, bilo zajednički kroz BEREC, u sferi harmonizovaneprimene regulatornog okvira, doprinoseći jačanju unutrašnjeg tržišta.

Kao što je gore navedeno, regulatorni okvir izričito prepoznaje kao suštinski uslov za garantovanje nezavisnosti nacionalnih regulatornih tela postojanje adekvatnih finansijskih i ljudskih resursa, koji treba da omoguće obavljanje poslova dodeljenih na osnovu Okvira. Evropski zakonodavac je, i te kako, uvideo da se nezavisno regulisanje može garantovati samo ako nacionalna regulatorna tela raspolažu adekvatnim instrumentima za rad.

BEREC veruje da operativna, organizaciona i budžetska autonomija nacionalnih regulatornih tela, uključujući i sposobnost da angažuju i zadrže kvalifikovano osoblje radi obavljanja složenih, tehničkih i osetljivih zadataka koji su im dodeljeni, apsolutno mora biti očuvana. BEREC takođe uviđa da države članice, u svetlu trenutnih ekonomskih uslova, moraju da primene određene mere na državnu upravu, te da nacionalna regulatorna tela, kao nosioci javnih ovlašćenja, ne treba da budu izuzeti. Međutim, fiskalne i organizacione mere treba da obezbede da sposobnost nezavisnih regulatornih tela da efikasno regulišu tržište elektronskih komunikacija, u skladu sa ciljevima zagarantovanim regulatornim okvirom, ne bude umanjena.

BEREC poziva Evropsku komisiju da nastavi aktivno da prati razvoj događaja i da preduzme odlučne mere, ako se javi zabrinutost u vezi sa slabljenjem institucionalnih instrumenata za pravilnu primenu regulatorno okvira. Komisija, naročito, treba da spreči sve mere na nacionalnom nivou, koje bi, očigledno suprotno ciljevima definisanim u sektorskim direktivama, mogle da ugroze sposobnost nezavisnog regulatornog tela da efikasno obavlja svoje regulatorne dužnosti. Ovakvo uplitanje u efikasno obavljanje zadataka, urušavanjem ovlašćenja, nadležnosti ili resursa, ugrožava efikasno funkcionisanje nacionalnih tržišta i, samim tim, jedinstvenog tržišta.

Originalni tekst saopštenja

Podeli:

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge

PIB: 103986571 | Matični broj: 17606590

Palmotićeva 2 11103 Beograd, PAK 106306, Republika Srbija

Lokacija na mapi grada
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Pravno obaveštenje Politika privatnosti

© 2025 RATEL | Sva prava zadržana

Sajt www.ratel.rs koristi samo nužne kolačiće. Više o kolačićima pročitajte ovde.