06.05.2025.
Rezultati benčmarka ekspres usluga u Republici Srbiji
U skladu sa Akcionim planom za realizaciju Strategije razvoja poštanskih usluga u Republici Srbiji za period 2021-2025, a prema definisanoj meri za unapređenje konkurentnog tržišta, Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (Ratel) je u periodu od oktobra do decembra 2024. godine sprovelo uporedno merenje i analizu (Benchmarking) parametara kvaliteta ostalih poštanskih usluga (ekspres usluge) nad 5 poštanskih operatora značajne tržišne snage, kroz 4 osnovna kriterijuma i 13 podkriterijuma.
Osnovni cilj sprovedenog merenja je da se korisnicima usluga pruži uvid u kvalitet obavljanja ekspres usluga u Republici Srbiji, zatim da se operatorima posredno ukaže koje procese poslovanja treba unaprediti u cilju povećanja nivoa kvaliteta usluge, kao i da dobijeni uporedni rezultati doprinesu podsticanju konkurencije na tržištu ekspres usluga, odnosno unapređenju kvaliteta usluga.
Od predstavljenih rezultata istraživanja izdvajamo sledeće:
- Prosečno vreme prenosa ekspres pošiljaka u Srbiji je 1,21 dan;
- Prosečno vreme potrebno za uspostavljanje komunikacije sa operaterom Call centra, prilikom zahteva za preuzimanje pošiljke na adresi je 1 minut i 25 sekundi;
- Prosečno vreme od podnošenja zahteva za preuzimanje pošiljaka do dolaska kurira na adresu je 4 sata i 23 minuta;
- 24,19% zahteva za preuzimanje pošiljaka nije realizovano (odbijeno odmah prilikom poziva Call centra ili kurir nije došao da preuzme pošiljku);
- 83,31% pošiljaka uručeno u roku od 1 dana;
- 0,59 % pošiljaka je imalo vreme prenosa duže od 5 dana;
- 0,26 % pošiljaka je izgubljeno;
- 0,99 % pošiljaka je neuručeno, po raznim osnovama, od kojih je većina vraćena pošiljaocima.
Imajući u vidu da Ratel sprovodi merenja u kontinuitetu od 2022. godine, sačinjen je i Izveštaj o rezulatima uporednog merenja kvaliteta pružanja ekspres usluga za period 2022 – 2024. godine.