current-image

  • O Regulatoru
    • Statut
    • Organizaciona struktura
    • Savet
    • Rukovodstvo
    • Informator
    • Izveštaji o radu
    • Finansijski plan
    • Finansijski izveštaji
    • Planovi rada
    • Međunarodna saradnja
    • Često postavljena pitanja
      • Opšta pitanja
      • VAS usluge
      • Radiofrekvencijski (RF) spektar
    • Korisni linkovi
  • Elektronske komunikacije
    • Regulativa - Elektronske komunikacije
      • Zakoni - Elektronske komunikacije
      • Podzakonski akti - Elektronske komunikacije
      • Plan namene i planovi raspodele
      • Plan numeracije
      • Koordinacioni sporazumi
      • Strategije, studije i smernice
      • Ostala opšta akta
    • Tržište
      • Analize tržišta
        • Veleprodajno tržište središnjeg pristupa
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u mobilnoj mreži
        • Ostala tržišta
          • Veleprodajno tržište visokokvalitetnog pristupa
          • Veleprodajno tržište originacije poziva u fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište pristupa fiksnoj mreži
          • Maloprodajno tržište distribucije medijskih sadržaja
          • Maloprodajno tržište javno dostupne fiksne telefonske usluge
        • Odluke o određivanju relevantnih tržišta i zaključci o usvajanju izveštaja
        • Veleprodajno tržište terminacije poziva u fiksnoj mreži
        • Veleprodajno tržište lokalnog pristupa elementima mreže
      • Standardne ponude
      • Mišljenja revizora
      • WACC studije - Elektronske komunikacije
      • Godišnji pregledi tržišta
      • Kvartalni pregledi tržišta
      • Regulacija cena vezanih usluga
    • Radiofrekvencijski spektar
      • Radio-komunikacije
        • Radio-difuzija
        • Digitalna televizija DVB-T2
        • Digitalni radio T-DAB+
        • Analogni radio FM
        • Radio-stanice u javnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice u privatnoj mobilnoj komunikacionoj mreži
        • Radio-stanice na brodu i drugom plovilu
        • Radio-stanice na vazduhoplovu
        • Radio-stanice na lokomotivi
        • Fiksne radio-komunikacije
        • Satelitske radio-komunikacije
          • Fiksne satelitske veze
          • Mobilne satelitske veze
          • SNG
        • Amaterska radio-služba
          • Radioamaterska licenca
          • Dozvola za radioamatersku stanicu
          • CEPT i HAREC
          • Strani državljani
        • Radiodeterminacijska služba
        • Javne komunikacione mreže
        • Privatne komunikacione mreže
        • Uređaji kratkog dometa (SRD)
        • Oprema za proizvodnju programa i organizaciju specijalnih događaja
          • PMSE
          • PMR
      • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra po režimu opšteg ovlašćenja
        • Korišćenje radiofrekvencijskog spektra za posebne namene
      • Evidentiranje korišćenja radiofrekvencijskog spektra
      • Kontrola radiofrekvencijskog spektra
        • Galerija slika
          • Daljinski upravljane kontrolno-merne stanice
          • Kompaktne daljinski upravljane merne stanice
          • Kontrolno-merni centri
          • Merna vozila
          • Senzorske stanice
          • Prenosna oprema
      • Tehnički pregled radio-stanica
      • Prijava smetnji
      • Baza podataka o korišćenju radiofrekvencijskog spektra
      • Uputstva i obrasci
        • Uputstva i obrasci za dozvole za korišćenje radiofrekvencijskog spektra
        • Obrasci i uputstvo za podnošenje prijava za evidentiranje radio-stanice u radiofrekvencijskim opsezima koji se koriste po režimu opšteg ovlašćenja
        • Uputstva za tehnički pregled radio-stanica
        • Lista angažovanih lica
        • Tehničko uputstvo o postupanju prilikom izdavanja pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija za VHF FM radio-difuzne stanice i korišćenje sistema radio podataka – RDS
        • Uputstva za izradu projektne dokumentacije
    • Mreže i usluge
      • Za korisnike
        • Kontrola kvaliteta usluga
        • Numeracija
        • Prenos broja
        • Univerzalni servis
        • Roming
        • Alati za korisnike
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža
        • Otvoreni pristup internetu
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga
      • Za operatore i pružaoce usluga
        • Uputstva, obrasci i izveštaji
          • Obaveštenje o obavljanju delatnosti elektronskih komunikacija
          • Zahtev za izdavanje numeracije
          • Uputstvo za međunarodno povezivanje
          • Izveštaji koje dostavljaju operatori i pružaoci usluga
          • Godišnji izveštaji o parametrirma kvaliteta
          • Upitnici sa listom indikatora
            • Godišnji izveštaji - tehnički deo
            • Godišnji izveštaji - finansijski deo
          • Kvartalni izveštaji
        • Godišnje naknade
          • Naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija
          • Naknade za korišćenje numeracije
        • Kontrola kvaliteta usluga operatora i pružaoca usluga
        • Stručni nadzor operatora i pružaoca usluga
        • Numeracija za pružaoce usluga
        • Prenos broja za pružaoce usluga
        • Univerzalni servis za pružaoce usluga
        • Infrastruktura za zajedničko korišćenje
        • Geografski pregled rasprostranjenosti širokopojasnih mreža za operatore
        • Otvoreni pristup internetu pružalaca usluga
        • Bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga za operatore
      • Radio-oprema
  • Poštanske usluge
    • Regulativa
      • Zakon o poštanskim uslugama
      • Podzakonski akti
      • Međunarodna akta
      • Strategije - poštanske usluge
    • Registar - poštanske usluge
    • Opšti uslovi i Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
      • Cenovnici za obavljanje poštanskih usluga
        • Cene poštanskih usluga za unutrašnji saobraćaj
        • Cenovnik poštanskih usluga za međunarodni saobraćaj
      • Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga
    • Za korisnike poštanskih usluga
      • Cene usluga poštanskih operatera
      • Prigovori korisnika poštanskih usluga
    • Za poštanske operatore
      • Izdavanje dozvola za obavljanje poštanskih usluga i obrasci
      • Naknade za obavljanje poštanskih usluga
      • Obrasci za dostavljanje statističkih podataka operatora
      • Podnošenje izveštaja
    • Univerzalna poštanska usluga
      • Regulatorni izveštaji
      • WACC studije
      • Rezultati nezavisnog merenja neregistrovanih pismonosnih pošiljaka
    • Tržište poštanskih usluga
      • Kvartalni podaci – poštanske usluge
      • Studije i istraživanja
      • Godišnji pregled tržišta
    • Česta pitanja i odgovori
    • Inovacije i informacije
  • Informaciona bezbednost
    • Zakoni - Informaciona bezbednost
    • Podzakonski akti - Informaciona bezbednost
    • Strategije, studije i smernice iz oblasti informacione bezbednosti
  • Kontakt
  • Korisni linkovi
  • Prigovori na rad operatora
  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt
  • Prigovori na rad operatora
  • Registar

Pretraga

Na koji način je najbolje biti povezan tokom vanrednog stanja

Ratel / Novosti / Na koji način je najbolje biti povezan tokom vanrednog stanja

Novosti

  • O Regulatoru
  • Novosti
  • Kontakt

02.04.2020.

Na koji način je najbolje biti povezan tokom vanrednog stanja

Mere koje su preduzete sa pojavom COVID-19  povećale su upotrebu telekomunikacionih mreža, ali i naglasile njihovu važnost usled porasta mrežnih aktivnosti.

Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge pripremila je preporuke vezane za način na koji je najbolje ostati povezan tokom vanrednog stanja.

1.    Koristite fiksne ili WiFi pozive kad god možete

Veći broj ljudi u toku dana telefonira preko svoje mobilne mreže. Zbog povećanog broja korisnika dolazi do opterećenosti mobilne mreže, te kada je moguće koristite  fiksnu mrežu. Ako koristite mobilni  telefon, probajte da se povežete na WiFi. Pametni telefoni i mobilni paketi  omogućavaju da upućujete pozive preko širokopojasne mreže, što doprinosi kvalitetnijem zvuku,  kao i smanjenju opterećenosti mobilne mreže. Takođe, možete razgovarati i slati glasovne poruke preko aplikacija Skype, WhatsApp, Viber, Facetime itd.

2.    Smestite ruter dalje od ostalih uređaja

Držite vaš ruter što dalje od svih ostalih bežičnih uređaja. Bežični telefoni, monitori za bebe, halogene lampe, dimer prekidači, stereo uređaji, televizori i monitori mogu da utiču na vaš WiFi ako su preblizu vašem ruteru. Da li ste znali da mikrotalasne rerne takođe mogu smanjiti vaše WiFi signale? Zato ne koristite mikrotalasnu dok upućujete video pozive, gledate HD video zapise ili radite nešto važno na mreži. Poželjno je da ruter postavite na sto ili policu, a ne na pod.

3.    Smanjite broj uređaja koji su povezani na vašu internet mrežu

Što je više uređaja priključeno na vaš ruter, manja je brzina koju ćete imati. Uređaji kao što su tablet i mobilni telefoni, kada su priključeni na WiFi, često opterećuju mrežu iako ih trenutno ne koristimo. Zato pokušajte da isključite WiFi na uređajima kada ih ne koristite. Ukoliko ste na video pozivu ili sastanku, pokušajte da ne koristite video već samo audio, jer će se tako smanjiti opterećenost na internet vezi; takođe pokušajte da ne zakazujete sastanke “na mreži” u punom satu ili na pola sata ( na primer u 11:00, ili u 11:30). Takođe, možete upravljati aktivnostima porodice “na mreži”, tako da više članova ne koristi istovremeno aplikacije koje zahtevaju velike količine podataka, poput striminga, video igrica, video poziva. Preuzimanje videa unapred, umesto da ga strimujete, može itekako biti od pomoći.

4.    Pokušajte kablom, a ne bežično

Da biste postigli kvalitetniju konekciju preko širokopojasne mreže, najbolje je da ne koristite WiFi već Ethernet kabl kojim ćete povezati vaš računar direktno sa ruterom. Ovaj kabl će vam obezbediti bržu i pouzdaniju mrežu. 

5.      Proverite brzinu interneta

Saznajte koliko je vaš internet brz. Možete da pokrenete test brzine pomoću RATEL-ove NetTest aplikacije za mobilne i širokopojasne mreže. Ako je moguće, vršite testove tokom nekoliko dana i u različito doba dana. Brojni faktori kod kuće mogu uticati na brzinu WiFi-ja. Potražite smernice za poboljšanje vašeg signala na veb stranici vašeg operatora. RATEL NetTest možete preuzeti kao aplikaciju za pametne telefone  ili ga naći na sajtu https://nettest.ratel.rs/en/map

 6. Potražite savet od svog internet provajdera

U slučaju da vaša konekcija ne funkcioniše kako treba, možete naći savete na veb sajtu vašeg operatora. Ako želite da im se obratite za pomoć imajte na umu da u vreme korona virusa radi manje zaposlenih i da prioritet imaju osnovne javne elektronske komunikacione usluge, te vas molimo da to uzmete u obzir. 

Podeli:

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge

PIB: 103986571 | Matični broj: 17606590

Palmotićeva 2 11103 Beograd, PAK 106306, Republika Srbija

Lokacija na mapi grada
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Pravno obaveštenje Politika privatnosti

© 2025 RATEL | Sva prava zadržana

Sajt www.ratel.rs koristi samo nužne kolačiće. Više o kolačićima pročitajte ovde.