current-image

  • О Регулатору
    • Статут
    • Организациона структура
    • Савет
    • Руководство
    • Информатор
    • Извештаји о раду
    • Финансијски план
    • Финансијски извештаји
    • Планови рада
    • Међународна сарадња
    • Често постављена питања
      • Општа питања
      • VAS услуге
      • Радиофреквенцијски (РФ) спектар
    • Корисни линкови
  • Електронске комуникације
    • Регулатива - Електронске комуникације
      • Закони - Електронске комуникације
      • Подзаконски акти - Електронске комуникације
      • План намене и планови расподеле
      • План нумерације
      • Координациони споразуми
      • Стратегије, студије и смернице
      • Остала општа акта
    • Тржиште
      • Анализе тржишта
        • Велепродајно тржиште средишњег приступа
        • Велепродајно тржиште терминације позива у мобилној мрежи
        • Остала тржишта
          • Велепродајно тржиште висококвалитетног приступа
          • Велепродајно тржиште оригинације позива у фиксној мрежи
          • Малопродајно тржиште приступа фиксној мрежи
          • Малопродајно тржиште дистрибуције медијских садржаја
          • Малопродајно тржиште јавно доступне фиксне телефонске услуге
        • Одлуке о одређивању релевантних тржишта и закључци о усвајању извештаја
        • Велепродајно тржиште терминације позива у фиксној мрежи
        • Велепродајно тржиште локалног приступа елементима мреже
      • Стандардне понуде
      • Мишљења ревизора
      • WACC студије - Електронске комуникације
      • Годишњи прегледи тржишта
      • Квартални прегледи тржишта
      • Регулација цена везаних услуга
    • Радиофреквенцијски спектар
      • Радио-комуникације
        • Радио-дифузија
        • Дигитална телевизија DVB-T2
        • Дигитални радио T-DAB+
        • Аналогни радио FM
        • Радио-станице у јавној мобилној комуникационој мрежи
        • Радио-станице у приватној мобилној комуникационој мрежи
        • Радио-станице на броду и другом пловилу
        • Радио-станице на ваздухоплову
        • Радио-станице на локомотиви
        • Фиксне радио-комуникације
        • Сателитске радио-комуникације
          • Фиксне сателитске везе
          • Мобилне сателитске везе
          • SNG
        • Аматерска радио-служба
          • Радиоаматерска лиценца
          • Дозвола за радиоаматерску станицу
          • CEPT и HAREC
          • Страни држављани
        • Радиодетерминацијска служба
        • Јавне комуникационе мреже
        • Приватне комуникационе мреже
        • Уређаји кратког домета (SRD)
        • Oпрема за производњу програма и организацију специјалних догађаја
          • PMSE
          • PMR
      • Коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Дозволе за коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Коришћење радиофреквенцијског спектра по режиму општег овлашћења
        • Коришћење радиофреквенцијског спектра за посебне намене
      • Евидентирање коришћења радиофреквенцијског спектра
      • Контрола радиофреквенцијског спектра
        • Галерија слика
          • Даљински управљане контролно-мерне станице
          • Компактне даљински управљане мерне станице
          • Контролно-мерни центри
          • Мерна возила
          • Сензорске станице
          • Преносна опрема
      • Технички преглед радио-станица
      • Пријава сметњи
      • База података о коришћењу радиофреквенцијског спектра
      • Упутства и обрасци
        • Упутства и обрасци за дозволе за коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Обрасци и упутство за подношење пријава за евидентирање радио-станицe у радиофреквенцијским опсезима који се користе по режиму општег овлашћења
        • Упутства за технички преглед радио-станица
        • Листа ангажованих лица
        • Техничко упутство о поступању приликом издавања појединачне дозволе за коришћење радио-фреквенција за VHF FM радио-дифузне станице и коришћење система радио података – RDS
        • Упутства за израду пројектне документације
    • Мреже и услуге
      • За кориснике
        • Контрола квалитета услуга
        • Нумерација
        • Пренос броја
        • Универзални сервис
        • Роминг
        • Алати за кориснике
        • Географски преглед распрострањености широкопојасних мрежа
        • Отворени приступ интернету
        • Безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга
      • За операторе и пружаоце услуга
        • Упутства, обрасци и извештаји
          • Обавештење о обављању делатности електронских комуникација
          • Захтев за издавање нумерације
          • Упутство за међународно повезивање
          • Извештаји које достављају оператори и пружаоци услуга
          • Годишњи извештаји о параметрирма квалитета
          • Упитници са листом индикатора
            • Годишњи извештаји - технички део
            • Годишњи извештаји - финансијски део
          • Квартални извештаји
        • Годишње накнаде
          • Накнаде за обављање делатности електронских комуникација
          • Накнаде за коришћење нумерације
        • Kонтрола квалитета услуга оператора и пружаоца услуга
        • Стручни надзор оператора и пружаоца услуга
        • Нумерација за пружаоце услуга
        • Пренос броја за пружаоце услуга
        • Универзални сервис за пружаоце услуга
        • Инфраструктура за заједничко коришћење
        • Географски преглед распрострањености широкопојасних мрежа за операторе
        • Отворени приступ интернету пружалаца услуга
        • Безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга за операторе
      • Радио-опрема
  • Поштанске услуге
    • Регулатива
      • Закон о поштанским услугама
      • Подзаконски акти
      • Међународна акта
      • Стратегије - поштанске услуге
    • Регистар - поштанске услуге
    • Општи услови и Ценовници за обављање поштанских услуга
      • Ценовници за обављање поштанских услуга
        • Цене поштанских услуга за унутрашњи саобраћај
        • Ценовник поштанских услуга за међународни саобраћај
      • Општи услови за обављање поштанских услуга
    • За кориснике поштанских услуга
      • Цене услуга поштанских оператера
      • Приговори корисника поштанских услуга
    • Зa поштанске операторе
      • Издавање дозвола за обављање поштанских услуга и обрасци
      • Накнаде за обављање поштанских услуга
      • Обрасци за достављање статистичких података оператора
      • Подношење извештаја
    • Универзална поштанска услуга
      • Регулаторни извештаји
      • WACC студије
      • Резултати независног мерења нерегистрованих писмоносних пошиљака
    • Тржиште поштанских услуга
      • Квартални подаци – поштанске услуге
      • Студије и истраживања
      • Годишњи преглед тржишта
    • Честа питања и одговори
    • Иновације и информације
  • Информациона безбедност
    • Закони - Информациона безбедност
    • Подзаконски акти - Информациона безбедност
    • Стратегије, студије и смернице из области информационе безбедности
  • Контакт
  • Корисни линкови
  • Приговори на рад оператора
  • О Регулатору
  • Новости
  • Контакт
  • Приговори на рад оператора
  • Регистар

Претрага

Саопштење за јавност

Рател / Новости / Саопштење за јавност

Новости

  • О Регулатору
  • Новости
  • Контакт

17.06.2008.

Саопштење за јавност

Републичка агенција за телекомуникације (РАТЕЛ) је дана 16.6.2008. поднела тужбу Врховном суду Србије ради поништаја решења Министарства за телекомуникације и информатичко друштво број 345-01-340/2008-01 од 12.06.2008. године којим Министарство за телекомуникације и информатичко друштво „преузима на 120 дана, почев од 13. јуна 2008. године, извршење послова који су поверени Републичкој агенцији за телекомуникације, утврђених у члану 9. став 1. Закона о телекомуникацијама, укључујући и сва овлашћења председника и чланова Управног одбора Републичке агенције за телекомуникације у вршењу поверених послова“, као и захтев Влади Републике Србије за одлагање извршења наведеног решења до правноснажности судске одлуке.

Републичка агенција за телекомуникације констатује да је Министарство за телекомуникације и информатичко друштво поступило незаконито када је донело ово решење и то из следећих разлога:

  1. Агенција је, у складу са Законом о телекомуникацијама („Службени гласник РС“, бр. 44/03 и 36/06, у даљем тексту: Закон):

    - основана као самостални правни субјект, ради обезбеђивања услова за ефикасно спровођење и унапређивање утврђене политике у области телекомуникација у Републици Србији, и независна је организација која врши јавна овлашћења, односно функционално је независна од било ког државног органа, као и од свих организација и лица која се баве телекомуникационим мрежама, средствима или услугама (члан 7. Закона и тачка 4.1.1. Стратегије развоја телекомуникација у Републици Србији од 2006. до 2010. године, коју је донела Влада Републике Србије);
    -„sui generis организација, тзв. регулаторно тело на које се не могу применити прописи о јавним агенцијама“ (члан 7. Закона и Мишљење Републичког секретаријата за законодавство број 011-00-863/2005-01 од 26.09.2005. године);
    - председника и чланове Управног одбора Агенције бира Народна скупштина Републике Србије, на предлог Владе (члан 11. Закона).

  2. Агенција обавља послове из своје надлежности као поверене послове, у складу са одредбом члана 9. став 2. Закона и сагласно члану 4. Закона о државној управи („Службени гласник РС“, бр. 79/05 и 101/07 - у даљем тексту: ЗДУ), јесте ималац јавних овлашћења.

  3. Одредбом члана 6. став 1. тачка 7) Закона прописано је овлашћење Министарства да врши надзор над применом овог закона и прописа донетих на основу њега.

  4. Министарство је овлашћено да обавља послове инспекцијског надзора, што подразумева испитивање спровођења закона и других прописа непосредним увидом у пословање и поступање физичких и правних лица и, зависно од резултата надзора, изрицање мера на које је овлашћено, сагласно закону који уређује државну управу и закону који уређује образовање министарстава, посебних организација и утврђује њихов делокруг.

  5. Институт надзора над законитошћу прописа ималаца јавних овлашћења (дакле, није надзор над радом ималаца јавних овлашћења) уређен је одредбом члана 57. ЗДУ према којој је, између осталог, Министарство дужно да Влади (уколико ималац јавних овлашћења не поступи по образложеном предлогу министарства како да се пропис усагласи са Уставом или законом), предложи доношење решења којим се поништава или укида пропис имаоца јавних овлашћења ако он није у сагласности са другим прописом или општим актом Народне скупштине или Владе. Ако пропис није у сагласности са Уставом или законом, министарство је дужно да предложи Влади да обустави његово извршење и да пред Уставним судом покрене поступак за оцену његове уставности или законитости.
У складу са наведеним чињеницама Министарство за телекомуникације и информатичко друштво прекршило је своја овлашћења тиме што је неовлашћено донело горе наведено решење о преузимању послова државне управе поверених Агенцији.

Прекорачењем овлашћења и покушајем преузимања надлежности, Агенцији је као самосталном, регулаторном телу у области телекомуникација нанета велика штета, не само у земљи, већ и шире, из разлога што Агенција свој углед гради у земљама у окружењу и земљама Европске уније, као и у оквирима међународних организација у области телекомуникација, чији је пуноправни члан.

Проф. др Јован Радуновић
Председник Управног одбора Републичке агенције за телекомуникације

Подели:

Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге

ПИБ: 103986571 | Матични број: 17606590

Палмотићева 2 11103 Београд, ПАК 106306, Република Србија

Локација на мапи града
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Правно обавештење Политика приватности

© 2025 РАТЕЛ | Сва права задржана

Сајт www.ratel.rs користи само нужне колачиће. Више о колачићима прочитајте овде.