06.05.2025.
Резултати бенчмарка експрес услуга у Републици Србији
У складу са Акционим планом за реализацију Стратегије развоја поштанских услуга у Републици Србији за период 2021-2025, а према дефинисаној мери за унапређење конкурентног тржишта, Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (Рател) je у периоду од октобра до децембра 2024. године спровело упоредно мерење и анализу (Benchmarking) параметара квалитета осталих поштанских услуга (експрес услуге) над 5 поштанских оператора значајне тржишне снаге, кроз 4 основна критеријума и 13 подкритеријума.
Основни циљ спроведеног мерења је да се корисницима услуга пружи увид у квалитет обављања експрес услуга у Републици Србији, затим да се операторима посредно укаже које процесе пословања треба унапредити у циљу повећања нивоа квалитета услуге, као и да добијени упоредни резултати допринесу подстицању конкуренцијe на тржишту експрес услуга, односно унапређењу квалитета услуга.
Од представљених резултата истраживања издвајамо следеће:
- Просечно време преноса експрес пошиљака у Србији је 1,21 дан;
- Просечно време потребно за успостављање комуникације са оператером Call центра, приликом захтева за преузимање пошиљке на адреси је 1 минут и 25 секунди;
- Просечно време од подношења захтева за преузимање пошиљака до доласка курира на адресу је 4 сата и 23 минута;
- 24,19% захтева за преузимање пошиљака није реализовано (одбијено одмах приликом позива Call центра или курир није дошао да преузме пошиљку);
- 83,31% пошиљака уручено у року од 1 дана;
- 0,59 % пошиљака је имало време преноса дуже од 5 дана;
- 0,26 % пошиљака је изгубљено;
- 0,99 % пошиљака је неуручено, по разним основама, од којих је већина враћена пошиљаоцима.
Имајући у виду да Рател спроводи мерења у континуитету од 2022. године, сачињен је и Извештај о резулатима упоредног мерења квалитета пружања експрес услуга за период 2022 – 2024. године.