current-image

  • О Регулатору
    • Статут
    • Организациона структура
    • Савет
    • Руководство
    • Информатор
    • Извештаји о раду
    • Финансијски план
    • Финансијски извештаји
    • Планови рада
    • Међународна сарадња
    • Често постављена питања
      • Општа питања
      • VAS услуге
      • Радиофреквенцијски (РФ) спектар
    • Корисни линкови
  • Електронске комуникације
    • Регулатива - Електронске комуникације
      • Закони - Електронске комуникације
      • Подзаконски акти - Електронске комуникације
      • План намене и планови расподеле
      • План нумерације
      • Координациони споразуми
      • Стратегије, студије и смернице
      • Остала општа акта
    • Тржиште
      • Анализе тржишта
        • Велепродајно тржиште средишњег приступа
        • Велепродајно тржиште терминације позива у мобилној мрежи
        • Остала тржишта
          • Велепродајно тржиште висококвалитетног приступа
          • Велепродајно тржиште оригинације позива у фиксној мрежи
          • Малопродајно тржиште приступа фиксној мрежи
          • Малопродајно тржиште дистрибуције медијских садржаја
          • Малопродајно тржиште јавно доступне фиксне телефонске услуге
        • Одлуке о одређивању релевантних тржишта и закључци о усвајању извештаја
        • Велепродајно тржиште терминације позива у фиксној мрежи
        • Велепродајно тржиште локалног приступа елементима мреже
      • Стандардне понуде
      • Мишљења ревизора
      • WACC студије - Електронске комуникације
      • Годишњи прегледи тржишта
      • Квартални прегледи тржишта
      • Регулација цена везаних услуга
    • Радиофреквенцијски спектар
      • Радио-комуникације
        • Радио-дифузија
        • Дигитална телевизија DVB-T2
        • Дигитални радио T-DAB+
        • Аналогни радио FM
        • Радио-станице у јавној мобилној комуникационој мрежи
        • Радио-станице у приватној мобилној комуникационој мрежи
        • Радио-станице на броду и другом пловилу
        • Радио-станице на ваздухоплову
        • Радио-станице на локомотиви
        • Фиксне радио-комуникације
        • Сателитске радио-комуникације
          • Фиксне сателитске везе
          • Мобилне сателитске везе
          • SNG
        • Аматерска радио-служба
          • Радиоаматерска лиценца
          • Дозвола за радиоаматерску станицу
          • CEPT и HAREC
          • Страни држављани
        • Радиодетерминацијска служба
        • Јавне комуникационе мреже
        • Приватне комуникационе мреже
        • Уређаји кратког домета (SRD)
        • Oпрема за производњу програма и организацију специјалних догађаја
          • PMSE
          • PMR
      • Коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Дозволе за коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Коришћење радиофреквенцијског спектра по режиму општег овлашћења
        • Коришћење радиофреквенцијског спектра за посебне намене
      • Евидентирање коришћења радиофреквенцијског спектра
      • Контрола радиофреквенцијског спектра
        • Галерија слика
          • Даљински управљане контролно-мерне станице
          • Компактне даљински управљане мерне станице
          • Контролно-мерни центри
          • Мерна возила
          • Сензорске станице
          • Преносна опрема
      • Технички преглед радио-станица
      • Пријава сметњи
      • База података о коришћењу радиофреквенцијског спектра
      • Упутства и обрасци
        • Упутства и обрасци за дозволе за коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Обрасци и упутство за подношење пријава за евидентирање радио-станицe у радиофреквенцијским опсезима који се користе по режиму општег овлашћења
        • Упутства за технички преглед радио-станица
        • Листа ангажованих лица
        • Техничко упутство о поступању приликом издавања појединачне дозволе за коришћење радио-фреквенција за VHF FM радио-дифузне станице и коришћење система радио података – RDS
        • Упутства за израду пројектне документације
    • Мреже и услуге
      • За кориснике
        • Контрола квалитета услуга
        • Нумерација
        • Пренос броја
        • Универзални сервис
        • Роминг
        • Алати за кориснике
        • Географски преглед распрострањености широкопојасних мрежа
        • Отворени приступ интернету
        • Безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга
      • За операторе и пружаоце услуга
        • Упутства, обрасци и извештаји
          • Обавештење о обављању делатности електронских комуникација
          • Захтев за издавање нумерације
          • Упутство за међународно повезивање
          • Извештаји које достављају оператори и пружаоци услуга
          • Годишњи извештаји о параметрирма квалитета
          • Упитници са листом индикатора
            • Годишњи извештаји - технички део
            • Годишњи извештаји - финансијски део
          • Квартални извештаји
        • Годишње накнаде
          • Накнаде за обављање делатности електронских комуникација
          • Накнаде за коришћење нумерације
        • Kонтрола квалитета услуга оператора и пружаоца услуга
        • Стручни надзор оператора и пружаоца услуга
        • Нумерација за пружаоце услуга
        • Пренос броја за пружаоце услуга
        • Универзални сервис за пружаоце услуга
        • Инфраструктура за заједничко коришћење
        • Географски преглед распрострањености широкопојасних мрежа за операторе
        • Отворени приступ интернету пружалаца услуга
        • Безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга за операторе
      • Радио-опрема
  • Поштанске услуге
    • Регулатива
      • Закон о поштанским услугама
      • Подзаконски акти
      • Међународна акта
      • Стратегије - поштанске услуге
    • Регистар - поштанске услуге
    • Општи услови и Ценовници за обављање поштанских услуга
      • Ценовници за обављање поштанских услуга
        • Цене поштанских услуга за унутрашњи саобраћај
        • Ценовник поштанских услуга за међународни саобраћај
      • Општи услови за обављање поштанских услуга
    • За кориснике поштанских услуга
      • Цене услуга поштанских оператера
      • Приговори корисника поштанских услуга
    • Зa поштанске операторе
      • Издавање дозвола за обављање поштанских услуга и обрасци
      • Накнаде за обављање поштанских услуга
      • Обрасци за достављање статистичких података оператора
      • Подношење извештаја
    • Универзална поштанска услуга
      • Регулаторни извештаји
      • WACC студије
      • Резултати независног мерења нерегистрованих писмоносних пошиљака
    • Тржиште поштанских услуга
      • Квартални подаци – поштанске услуге
      • Студије и истраживања
      • Годишњи преглед тржишта
    • Честа питања и одговори
    • Иновације и информације
  • Информациона безбедност
    • Закони - Информациона безбедност
    • Подзаконски акти - Информациона безбедност
    • Стратегије, студије и смернице из области информационе безбедности
  • Контакт
  • Корисни линкови
  • Приговори на рад оператора
  • О Регулатору
  • Новости
  • Контакт
  • Приговори на рад оператора
  • Регистар

Претрага

Саопштење BEREC-а о независности регулаторних тела

Рател / Новости / Саопштење BEREC-а о независности регулаторних тела

Новости

  • О Регулатору
  • Новости
  • Контакт

18.11.2012.

Саопштење BEREC-а о независности регулаторних тела

Телo европских регулатора за електронске комуникације (Body of European Regulators for Electronic Communications – BEREC) забринутo је због утицаја одређених националних законодавних иницијатива на ефикасност регулаторног тела за област електронских комуникација у обављању регулаторних функција и, самим тим, на његову независност.

Према европском праву, земље чланице су дужне да обезбеде да задатке додељене националним регулаторним телима обављају компетентна тела, као и да национална регулаторна тела располажу одговарајућим ресурсима, како финансијским тако и људским, за обављање поменутих задатака. Осим тога, земље чланице су дужне да гарантују независност националних регулаторних телатако што ће обезбедити да регулатор буде правно и функционално независан од учесника на тржишту. 2009. године, европски законодавац је чак ојачао овај структурни услов увођењем додатних инструмената, да би се обезбедила независност националних регулаторних тела како од учесника на тржишту, тако и од свих националних институција, тиме показавши да је овај прерогатив од суштинског значаја у обезбеђивању ефикасне примене регулаторног оквира. Иако регулаторни оквир признаје легитимитет назора активности националних регулаторних тела у складу са националним уставним правом, члан 3.3а Оквирне директиве изричито забрањује да национална регулаторна тела траже или примају инструкције у вези са својим регулаторним задацима од неког другог тела.

BEREC стога са великом забринутошћу уочава да се у неким државама чланицама јављају иницијативе чији би резултат био одузимање надлежности националним регулаторним телима у једном делу регулаторних задатака који постају директне функције Владе.

Овај забрињавајући тренд, у супротности са словом и духом директива које се односе на овај сектор, угрожава резултате које су независни регулатори, применом актуелног институционалног оквира, постигли на пољу унапређења конкуренције и заштите корисника на тржиштима електронских комуникација.

Свакако, одузимање и урушавање секторских надлежности националних регулаторних тела, као и задирање у исте, неминовно би умањило способност регулатора да адекватно реагују на проблеме у вези са конкуренцијом који се јаве на регулисаним тржиштима, тиме угрожавајући инвестиције у овом сектору, као и интерес европских грађана. Ово би угрозило резултате које су национална регулаторна тела остварила, било самостално, било заједнички кроз BEREC, у сфери хармонизованепримене регулаторног оквира, доприносећи јачању унутрашњег тржишта.

Као што је горе наведено, регулаторни оквир изричито препознаје као суштински услов за гарантовање независности националних регулаторних тела постојање адекватних финансијских и људских ресурса, који треба да омогуће обављање послова додељених на основу Оквира. Европски законодавац је, и те како, увидео да се независно регулисање може гарантовати само ако национална регулаторна тела располажу адекватним инструментима за рад.

BEREC верује да оперативна, организациона и буџетска аутономија националних регулаторних тела, укључујући и способност да ангажују и задрже квалификовано особље ради обављања сложених, техничких и осетљивих задатака који су им додељени, апсолутно мора бити очувана. BEREC такође увиђа да државе чланице, у светлу тренутних економских услова, морају да примене одређене мере на државну управу, те да национална регулаторна тела, као носиоци јавних овлашћења, не треба да буду изузети. Међутим, фискалне и организационе мере треба да обезбеде да способност независних регулаторних тела да ефикасно регулишу тржиште електронских комуникација, у складу са циљевима загарантованим регулаторним оквиром, не буде умањена.

BEREC позива Европску комисију да настави активно да прати развој догађаја и да предузме одлучне мере, ако се јави забринутост у вези са слабљењем институционалних инструмената за правилну примену регулаторно оквира. Комисија, нарочито, треба да спречи све мере на националном нивоу, које би, очигледно супротно циљевима дефинисаним у секторским директивама, могле да угрозе способност независног регулаторног тела да ефикасно обавља своје регулаторне дужности. Овакво уплитање у ефикасно обављање задатака, урушавањем овлашћења, надлежности или ресурса, угрожава ефикасно функционисање националних тржишта и, самим тим, јединственог тржишта.

Оригинални текст саопштења

Подели:

Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге

ПИБ: 103986571 | Матични број: 17606590

Палмотићева 2 11103 Београд, ПАК 106306, Република Србија

Локација на мапи града
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Правно обавештење Политика приватности

© 2025 РАТЕЛ | Сва права задржана

Сајт www.ratel.rs користи само нужне колачиће. Више о колачићима прочитајте овде.