Obaveštenje u vezi sa pružanjem javno dostupnih telefonskih usluga preko javne fiksne telefonske mreže

29.12.2011
Republička agencija za elektronske komunikacije (u daljem tekstu: Agencija) obaveštava operatore koji žele da pružaju javno dostupnu telefonsku uslugu preko javne fiksne telefonske mreže po režimu opšteg ovlašćenja, da je potrebno da ispune uslove iz Zakona o elektronskim komunikacijama („Službeni glasnik RS“,broj 44/10, u daljem tekstu: Zakon) i uslove koji su propisani opštim aktima Agencije, a koji se naročito odnose na:
• javnu telefonsku mrežu i pružanje javno dostupne telefonske usluge i neophodnost da iste budu u saglasnosti sa odgovarajućim preporukama Međunarodne unije za telekomunikacije (ITU) E.164, G.101, G.105, G.107, i drugim preporukama iz ovih oblasti, Zakonom i opštim aktima Agencije, kojima su propisani parametri kvaliteta javne govorne usluge u javnoj telefonskoj mreži (vreme uspostavljanja usluge, broj kvarova po pristupnom vodu, prosečno vreme otklanjanja kvara, procenat neuspešnih poziva, vreme odziva za ostale usluge, vreme za rešavanje prigovora na račun i dr.);
• dostupnost brojeva iz nacionalnog i međunarodnog plana numeracije, odnosno potrebu dobijanja geografske numeracije;
• obavezu operatora da izvrši međupovezivanje sa ostalim domaćim i inostranim operatorima i svojim korisnicima obezbedi da upućuju i primaju pozive prema i od brojeva iz nacionalnog i međunarodnog plana numeracije;
• pristup hitnim službama;
• bezbednost i integritet javnih komunikacionih mreža i usluga;
• kvalitet usluga;
• zaštitu krajnjih korisnika;
• posebne tehničke i organizacione uslove (uređaje i programsku podršku), za tajnost elektronskih komunikacija, zakonito presretanje i zadržavanje podataka.

Pored prethodno navedenih, budući operatori imaju takođe i obavezu da ispune zahteve iz članova 112. (Račun sa detaljnom specifikacijom), 114. (Kontrola troškova), 115. (Identifikacija poziva) i 116. (Zlonamerni ili uznemiravajući pozivi) Zakona o elektronskim komunikacijama.