Ratelove smernice za korisnike

07.06.2019

U cilju edukacije i pomoći korisnicima savetima i uputstvima, Ratel je objavio smernice iz svoje nadležnosti i to: za zaštitu korisnika od bezbednosnih rizika u IKT sistemima, Smernice za otvoreni internet , Smernice korisnicima poštanskih usluga i poštanskim operatorima, Smernice za informisanje korisnika odnosno pretplatnika usluga elektronskih komunikacija. Ratel je objavio i dva dokumenta namenjena operatorima - Smernice za deljenje infrastrukture mobilnih mreža i Studiju o OTT servisima.

Smernice sadrže pojmove koji se koriste u elektronskim komunikacijama, kao i uputstva o pravima i obavezama korisnika u odnosu na operatore. Navedeni su primeri najčešćih reklamacija koje stižu na adresu Ratela i grupe za zaštitu korisnika i načinima na koji se potencijalni prigovori korisnika mogu sprečiti.

Inače, građani se Ratelu najčešće žale na visinu računa za pružanje usluga u mobilnoj telefoniji, na kvalitet pružene usluge, posebno interneta. Veliki broj prigovora se odnosi na račune po osnovu spornog korišćenja usluga sa dodatom vrednošću.

https://www.ratel.rs/sr/page/smernice