Издавање дозвола

Агенција издаје дозволе (посебну лиценцу, лиценце и/или одобрења) за обављање поштанских услуга, на основу Закона о поштанским услугама

  • посебна лиценца је дозвола која се издаје јавном поштанском оператору за обављање универзалне поштанске услуге;
  • лиценца је дозвола која се издаје поштанском оператору за обављање универзалне поштанске услуге, осим резервисаних поштанских услуга;
  • одобрење је дозвола која се издаје поштанском оператору за обављање осталих поштанских услуга.

Захтев за доделу дозволе се подноси на обрасцу који прописује Агенција и обавезно садржи следеће податке:

  1. основне податке о подносиоцу захтева, и то: пословно име, седиште, адресу за пријем поште, порески идентификациони број - ПИБ, матични број, број текућег рачуна и ознаку пословне банке, број телефона/факса, контакт за рекламације корисника, e-mail адресу, адресу интернет странице;
  2. податке за доделу дозволе, и то:
        (1) спецификацију поштанских услуга за које се тражи дозвола;
        (2) територију на којој ће се обављати поштанске услуге;
        (3) временски период за који се тражи дозвола
        (4) планирани датум почетка обављања поштанских услуга;

  1. податке о законском заступнику/овлашћеном пуномоћнику, и то: име и презиме, функција/радно место, ЈМБГ, адреса, контакт телефон/факс, e-mail адреса;
  2. наводе о обавезним прилозима које треба доставити уз захтев, и то:

        (1) доказ о испуњености услова за обављање универзалне поштанске услуге на целокупној територији Републике Србије;

        (2) општи услови за обављање поштанских услуга;

        (3) ценовник поштанских услуга;

        (4) решење о идентификационoм знаку подносиоца захтева;

        (5) овлашћење за потписивање захтева.


У прилогу су дати следећи обрасци:




Дозвола се може измeнити подношењем Захтева за измену дозволе за обављање поштанских услуга и испуњењем законских услова.


У случају потребе за изменом дозволе поштански оператор подноси образац Захтев за доделу измењене дозволе (посебне лиценце/ лиценце/ одобрења за обављање поштанских услуга), садржи:

  1. основне податке о подносиоцу захтева, и то: пословно име, седиште, број и врсту дозволе и адресу за пријем поште;
  2. податке за измену дозволе: разлог за измену дозволе, планирани датум измене дозволе, и поље напомена.
  3. податке о законском заступнику/овлашћеном пуномоћнику, и то: име и презиме, функција/радно место, ЈМБГ, адреса, контакт телефон/факс, e-mail адреса;
  4. навод о обавезном прилогу који треба доставити уз захтев: овлашћење за потписивање захтева. 

Прилог:

Уз захтев за доделу дозволе достављају се и обавезни прилози:

  • доказ о регистрацији за обављање делатности
  • доказ надлежног органа о испуњености услова за отпочињање обављања делатности
  • општи услови за обављање поштанских услуга
  • други докази предвиђени законом

Агенција је дужна да о уредном захтеву за доделу дозволе одлучи у року од 30 дана од дана подношења захтева, у случају прекорачења рока, дозвола се сматра додељеном наредног дана по истеку тог рока.

Дозвола обавезно садржи:

  • спецификацију поштанских услуга
  • територију на којој се обављају поштанске услуге
  • период важења дозволе и датум почетка обављања поштанских услуга
  • висину трошкова за издавање дозволе и рокове за измирење обавеза плаћања

Поштански оператор плаћа Агенцији трошкове за издавање дозволе у висини од 18.200,00 динара једнократно и годишњу накнаду за обављање поштанских услуга (0,4% од оствареног прихода поштанских услуга).

Посебна лиценца се издаје на период до 15 година.

Лиценца се издаје на период до 10 година.

Одобрење се издаје на ограничени рок трајања од једне до десет година, у складу са поднетим захтевом.

Корисник дозволе може да престане да користи предмет дозволе и пре истека рока на који је дозвола издата, о чему је дужан да обавести Агенцију у року не краћем од 30 дана пре престанска рада и измири све преузете обавезе према корисницима поштанских услуга, Агенцији и другим лицима.

Дозвола је непреносива.

Дозвола може бити одузета кориснику дозволе у следећим случајевима:

  • ако је дозволу добио на основу неистинитих података, који су били од значаја за доношење одлуке;
  • ако не обавља поштанске услуге у складу са законом, на начин и под условима утврђеним дозволом;
  • ако је противзаконитим обављањем делатности нанео штету општем интересу или проузроковао штету већих размера;
  • ако није отпочео са обављањем поштанских услуга у року од 30 дана од дана добијања дозволе или је наступио прекид у обављању поштанских услуга у непрекидном трајању дуже од 12 месеци;
  • Ако није измирио обавезе према Агенцији на име накнаде оперативних трошкова предвиђених законом којим се уређује област поштанских  услуга.

У наведеним случајевима Агенција одређује начин измиривања преузетих обавеза корисника дозволе према корисницима поштанских услуга и/или Агенцији,  односно поступање са поштанским пошиљкама.

Агенција доноси одлуке у складу са одредбама закона којим се уређује општи управни поступак.

Одлуке Агенције из става 2. овог члана су коначне и против њих се може покренути управни спор тужбом пред Управним судом.