УЧЕШЋЕ РАТЕЛ-А НА РЕГФЕСТ-У

29.09.2022

Делегација РАТЕЛ-а је учествовала на 19. Међународној регулаторној конференцији под називом „Тренутни и будући регулаторни изазови, усаглашавање са европским регулаторним оквиром˝, у организацији Агенције за електронске комуникације и поштанску дјелатност Црне Горе (ЕКИП), која је одржана у Будви, Црна Гора, од 26. до 28. септембра.

Конференцију је отворио Бранко Ковијанић, председник Савета ЕКИП-а, који је истакао традицију одржавања ове конференције, почев од 2003. године, као и важност конференције, не само за развијање међусобне сарадње и међусобно упознавање са трендовима у области електронских комуникација, већ и за хармонизацију регулаторних процеса у тој области.

Директор РАТЕЛ-а, Драган Пејовић, је у свом уводном обраћању, такође, указао на значај регионалне и међународне сарадње и важност овог скупа за размену искустава између регулатора у региону и укратко представио најзначајније циљеве и планове РАТЕЛ-а у наредном периоду.

Представници РАТЕЛ-а су одржали презентације из три различите области и представили резултате и планове у сфери анализе релевантних тржишта електронских комуникација, предстојеће кораке за спровођење јавног надметања за РФ спектар намењен 5Г технологијама и тренутне активности у процесу увођења дигиталног радија (T-DAB) у Републици Србији.

Програмске сесије у оквиру Конференције биле су посвећене промоцији конкурентног тржишта, анализама тржишта, регулаторним мерама и међународном ромингу и терминацији. Такође, дискутовало се и о јачању заштите корисника, идентификацији најбољих пракси када је у питању свест потрошача, транспарентности информација, са евентуалним фокусом на нове сервисе попут отвореног интернета и дигиталних платформи, те о имплементацији и изазовима на увођењу дигиталног радија (DAB).

Међународна конференција у организацији ЕКИП-а представља један од водећих скупова регулатора из земаља централне и југоисточне Европе и посвећена је различитим аспектима регулације тржишта електронских комуникација, а ове године је учешће узело 167 представника из 15 држава региона и целе Европе.