Почетак пружања услуге универзалног сервиса

12.03.2013

Закон о електронским комуникацијама дефинише основне услуге универзалног сервиса:

  1. приступ јавној комуникационој мрежи и јавно доступним телефонским услугама на фиксној локацији, укључујући услугу преноса података која обезбеђује функционалан приступ Интернету;
  2. приступ услугама обавештења и јавним телефонским именицима;
  3. коришћење јавних телефонских говорница;
  4. бесплатно упућивање позива службама за хитне интервенције;
  5. посебне мере које особама са инвалидитетом и социјално угроженим корисницима осигуравају једнаке могућности за приступ јавно доступним телефонским услугама, укључујући упућивање позива службама за хитне интервенције, услугама обавештења и јавним телефонским именицима.

Услуге универзалног сервиса пружају се на технолошки неутралној основи, са прописаним квалитетом и по приступачним ценама, а особама са инвалидитетом и социјално угроженим корисницима по повољнијим ценама.

Оператори који, у складу са одлуком Управног одбора РАТЕЛ-а, имају обавезу да обезбеђују универзални сервис су:

  1. „Телеком Србија“ а.д,
  2. Telenor d.o.o,
  3. VIPmobile d.o.o. и
  4. Орион телеком д.о.о.

Оператори ће, од 1. априла 2013. године почети са реализацијом услуге универзалног сервиса.

Списак локација и распоред оператора који пружају услугу универзалног сервиса